گسترش آتش سوزی جنگلی کلرادو، بیش از 35000 آواره در شب سال نو

وی افزود: آتش برای لحظاتی گسترش یافت و مردم تنها چند دقیقه فرصت داشتند تا جان خود را نجات دهند.

با این حال، صدها نفر در آتش سوزی خانه و احتمالاً تمام دارایی خود را از دست دادند. جو پل، کلانتر شهرستان بولدر، پس از ارزیابی خسارت گفت: «حومه شهر در آتش است. قسمت غربی سوپریور، قسمت قدیمی سوپریور به کلی ویران شد و 500 خانه در این منطقه وجود داشت.

احتمال افزایش خسارت وجود دارد. کلانتر شهر بولدر توضیح داد که چندین خانه دیگر در مناطق دیگر در جریان این حمله هوایی سوختند.

این آتش سوزی از روز پنجشنبه آغاز شد و به سرعت به 1600 هکتار گسترش یافت. کلانتر شهرستان بولدر گفت که بیش از 370 خانه در بخش غربی شهر سوپریور در نزدیکی بولدر آتش گرفته اند و 210 خانه دیگر در شهر قدیمی سوپریور در آتش سوخته اند.

باد شدید نیز به گسترش آتش کمک کرد. این در حالی است که حدود 17 هزار نفر در کلرادو برق روز جمعه قطع شده اند و اکثر کسانی که به برق دسترسی ندارند در این شهر زندگی می کنند. مقامات کلرادو درباره چگونگی شروع آتش‌سوزی اظهار نظری نکرده‌اند.

گزارش شده است که ایالت های جنوبی، به ویژه ایالت های غربی ایالات متحده، هر ساله به دلیل تغییرات آب و هوایی و خشکسالی با آتش سوزی در جنگل ها مواجه می شوند.

ایالت کالیفرنیا در سال 2020 شاهد بدترین فصل آتش سوزی در سال های اخیر بود، در مجموع بیش از 4,100,000 هکتار (بیش از 1,650,000 هکتار) زمین سوخته در مقایسه با فصل آتش سوزی. در سال 2018 او در این ایالت دو برابر شد. تنها پنج آتش سوزی بزرگ در ایالات متحده در سال 2020 رخ داد که در تاریخ این ایالت بی سابقه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید