گشایش نقاشی دیواری پرچم همزمان با روز ملی جمهوری اسلامی


ساعت: 16:30
تاریخ انتشار: 1401/01/11
کد خبر: 1818728

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از رونمایی از نقاشی دیواری با عنوان «پرچم جمهوری اسلامی ایران» خبر داد و گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مجید گدیری، معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران از نمایش نقاشی دیواری با پرچم جمهوری اسلامی ایران خبر داد. ناسیونالیسم هر جامعه ای با نشانه های مشترک ادامه می یابد. «بدیهی است که پرچم یکی از معتبرترین و دیدنی ترین این علائم است. از این رو به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران و همزمان با ۱۳ فروردین از نقاشی دیواری با این مضمون رونمایی می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت هیجان انگیز و الهام بخش پرچم با هیچ محیط، پیام و اثری قابل مقایسه نیست، بنابراین هیچ شی یا اثری نمی تواند چنین سلام و احترامی را در بیننده ایجاد کند و این قدرت بزرگ می تواند ناشی از ظرفیت باشد. خالق هویت پرچم را می شناخت».

معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: زمانی که نماد ملی کشوری بر اساس باورها، عواطف، آرمان ها و میراث مشترک یک ملت ساخته و پرداخته می شود، به عنوان رابط بین اجزای آن ملت عمل می کند. و مفهوم ملت.» در واقع استفاده از تصویر پرشور این نماد ملی در قوس های ضربی، نماد و ویژگی اصیل معماری ایرانی است که حس همبستگی و غرور را نیز در مخاطب برمی انگیزد.

گادری در خصوص ابعاد این دیوارنگاره گفت: این اثری از رسول عباسی است که توسط سیامک پاینده و در مساحت 879 متر مربع در خیابان ناصرخسرو اوایل سعدی جنوبی اجرا می شود.

وی از رونمایی این اثر در روز جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید