گشایش پرونده پهلوی با گشایش گور دسته جمعی در مشهد

ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803204

کشف گور دسته جمعی مربوط به دوران پهلوی در گودال سفالی در مشهد مرتبط با کشتار مسجد گوهرشاد، گذشته تلخی را تداعی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Morning Birch; حادثه مسجد گوهرشاد در تیرماه 1314 و پس از اعتراض مردم به قانون باز حجابی به دستور رضا پهلوی رخ داد و حدود 1600 نفر در این حادثه دلخراش جان باختند.

4b923310 889e 4dc9 9d1b c61cf0afe7c5 خبر خاکستری

کشف گور دسته جمعی مربوط به دوران پهلوی در گودال سفالی مشهد در ارتباط با کشتار مسجد گوهرشاد، اگرچه از سوی میراث فرهنگی تایید نشده است، اما گذشته تلخی را برای کاربران شبکه های اجتماعی رقم زده است.

خبر کشف یک گور دسته جمعی تایید نشده است اما خاطرات کسانی که این کشتار را دیده اند هیجان انگیز است.

adb40a3d 5881 41e5 b710 116ff6c188f6 خبر خاکستری

این خبر بهانه ای شد برای فعالان فضای مجازی برای بازگشایی پرونده پهلوی، از استناد به میدان ژاله با صدها کشته تا از دست دادن یا ازدواج بحرین و فروش زمین در خراسان شمالی به شوروی، با این استدلال که اگر پهلوی با بحرین ازدواج نکرد، هر کشتی که بخواهد. برای عبور از خلیج فارس باید به ایران حق ترانزیت داد.

در این کمپین در شبکه های اجتماعی کاربران همچنین یادآور شدند که حتی در کشور ما سگ ها و ایرانی ها اجازه ورود به برخی اماکن و سفارتخانه ها را ندارند و پهلوی ها توسط انگلیسی ها بوسه می شوند و انگلیسی ها فقط به شاه یاد دادند که زنان را برهنه کند.

کاربران شبکه های اجتماعی در توییتر و اینستاگرام نیز به این موضوع اشاره کردند که درباری که نوکر آمریکایی ها بود و آمریکا در همه جای ایران امتیاز دارد و حتی حق توحش ایران را گرفته بود، این ملت را مانند دوران پهلوی تحقیر کرد. بالاتر از وزیر ایرانی

1eabed77 3d43 4dba a8a9 13c23c842234 خبر خاکستری

در این مقاله همچنین به تجارت مواد مخدر مانند هروئین توسط خاندان بلندپایه پهلوی اشاره شده است که حتی چهره ها و مشاهیر را به کام مرگ فرستادند.

اما جالبتر اینکه در این جنگ، ماجرای برخی از بازماندگان غربگرای دوران پهلوی به همراه سلطنت طلبان و منافقین در فضای مجازی به دنبال پاکسازی جنایات پهلوی بودند، اما خورشید برای پاکسازی آنها دیگر زنگ زده نبود و بی تاثیر و مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی ایران اسلامی در واکنش به حامیان این دوران و بازماندگان پهلوی موضع گیری و حتی هشدار دادند که به مردم عرضه خواهند شد.

a0ff09de b2fd 4d34 be28 7027ab66d55a خبر خاکستری

عده ای همچنان به دنبال تطهیر پهلوی و بقایای آن هستند

نهضت الله عظیم پور، کارشناس سیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به واکنش فعالان اجتماعی در شبکه های اجتماعی به بیان برخی اتفاقات تلخ، افزود: هنوز در این کشور کسانی هستند که از خاندان پهلوی و ستم شاهی دفاع کردند. به دنبال تطهیر آن هستند، اما به فضل الهی نور انقلاب اسلامی یا انوار الهی خاموش نمی شود و هر روز رنگین تر و درخشان تر می شود.

وی گفت: بیان واقعیت های دوران پهلوی با نوشتن اقشار مختلف مردم در شبکه های اجتماعی مختلف نشان می دهد که جنایات پهلوی چه از زبان علما و اندیشمندان و چه در اسناد انقلاب اسلامی و بیان خاطرات نسل پهلوی. این نسل به نسل منتقل شده است و اکنون نسل سوم و چهارم انقلاب متوجه این شرارت ها و جنایات رژیم دست نشانده شاهنشاهی بیگانه شده اند.

حمله به دانش آموزان یکی از نقاط سیاه پرونده پهلوی است

عظیم پور به یکی از ابعاد جنایات پهلوی در پژوهشگاه ها و دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین جنایات رژیم پهلوی حمله به دانشگاه ها و کشتار دانشجویان بود که همواره از آن به عنوان یکی از نقاط سیاه یاد می شود. در آرشیو رژیم.»

وی تصریح کرد: رژیم پهلوی در 16 آذر 1332 با گلوله به اعتراض دانشجویان پاسخ داد اما چند سال بعد در بهمن 1350 در پاسخ به مطالبات دانشجویان کماندوهای خود را به دانشگاه فرستاد و تنها در ماه های اخیر در جریان انقلاب اردیبهشت ماه، نیروی انتظامی 57 برای سرکوب دانشجویان و تیراندازی به دانشجویان دانشگاه آذرآبادگان به کمک حراست دانشگاه شتافتند.

این کارشناس سیاسی حمله به دانشگاه تهران در آبان 57 را آخرین جنایت رژیم پهلوی و یکی از مهم ترین این جنایات خواند و گفت: خانواده پهلوی جنایات و خیانت های زیادی در این کشور، سرکوب دانشجویان و اختناق انجام دادند. علما به طبقات مختلف تجارت مواد مخدر و برده داری برای غربی ها و شواهد این ادعاها تاریخ است و کسانی که با این خائنان هم پیمان هستند این خاطرات را تداعی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید