گفتمان فرهنگ دفاع مقدس مشکلات کشور را به رخ می کشد

وی با بیان اینکه قزوین سرزمین دین و معنویت و سرزمین تاریخ کهن و تمدن اسلامی و مایه مباهات همه ایرانیان است، افزود.


قائم مقام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس است و احیای گفتمان و ارائه آن به جامعه امروز از دیگر رسالت های بنیاد است.


وی گفت: امروز وضعیت اجتماعی کشور محصول یک پدیده است و در حال فاصله گرفتن از فرهنگ انقلاب اسلامی و فرهنگ دفاع مقدس است. برگردیم به گفتمان دفاع مقدس.


سهرابی خاطرنشان کرد: نحوه بازتولید و ارائه گفتمان حراست، برهه بسیار مهمی است و نمی توان به تاریخ بازگشت، بلکه باید با ادبیات و فناوری جدید، فرهنگ جامعه را احیا کرد.

وی ادامه داد: دهه دوم انقلاب، دهه ظهور ماهواره، اینترنت و تلفن همراه در دهه 70 بود و غرق شدن نسل جوان در اطلاعات به جای استفاده از اطلاعات باعث ایجاد فاصله بین رسمی و غیررسمی شد. . فرهنگ، شکاف هنجاری و رفتاری و ظهور.«شکاف و تنش فرهنگی در جامعه آغاز می شود.


این مسئول بیان کرد: دهه سوم تحولی در فرهنگ زیستی جامعه بود و در دهه 80 تحولی را در نهاد خانواده احساس کردیم و باید مراقب بود کانون خانواده آسیب نبیند و خانواده از هم نپاشد. به دلیل فشار غرب؛ بنابراین بقای خانواده مهمترین رسالت همه نهادهاست.


وی گفت: در دهه چهارم سبک زندگی دیجیتال وارد زندگی مردم ایران شده و بنیاد و سایر نهادهایی که با اهداف فرهنگی فعالیت می کنند باید وارد فضای دیجیتال و اینترنت و فناوری های روز و از طریق تولید و انتشار محتوای سالم شوند. و پاسداری از ارزش های انقلاب وارد شبکه های اجتماعی می شوند.


معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: مهمترین دستاورد این حرکت گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است. است.


وی با بیان اینکه امروز بیشتر ساختار و تولید محتوای ما باید صرف گفتمان سازی در شبکه های اجتماعی شود، گفت: ما باید در شبکه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی به تولید محتوا بپردازیم. وی با بیان اینکه برای بازآفرینی و اشغال فضای شبکه های اجتماعی باید محتوا و فرهنگ اجتماعی ارزشی انقلاب اسلامی و پاسداری مقدس را بدون درگیری های جناحی ایجاد کنیم و نزاع ملی را به مراقبت ملی و وحدت ملی تبدیل کنیم.

b2c89e0a afa5 439a aa28 fa24efe5a5e8 خبر خاکستری


سهرابی افزود: از ویژگی های دوران دفاع مقدس، وجود وحدت و وحدت کلام در بین آحاد جامعه در دوران امام راحل، نقش مهم دین و قیام امام حسین (ع) و الگوگیری امام از این قیام است. برای انقلاب، حضور پرشمار همه ادیان. «اقوام، ادیان ایران برای پاسداری مقدس هستند.


وی گفت: یکی دیگر از ویژگی های تاریخ دفاع مقدس فرهنگ پایداری ملی است به طوری که با وجود مشکلات اقتصادی مردم پشتیبان جبهه و جنگ هستند.


این مقام مسئول تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی های دوران دفاع مقدس حاکمیت جهادی کارکنان دولت است. متأسفانه این سبک خاص از حکمرانی در دهه های بعد تکرار نشد. حکمرانی و سبک زندگی مدیران و کارمندان دولت در حال تغییر است و آغازی بر جدایی مردم از مسئولان است.


سهرابی گفت: ابزار انتقال فرهنگ حراست از طریق ادبیات، هنر، فیلم، مستند و سایر آثاری است که دارای ذائقه جهانی و قابلیت درک و قدردانی برای عموم باشد.


وی افزود: یکی از ابزارهای ما در این حوزه فرهنگسراها و موزه دفاع مقدس است و با کمک این مراکز باید ارزش های فرهنگی و بازتولید را به نسل کنونی منتقل کنیم.


معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاعی کشور گفت: متاسفانه استان قزوین در زمینه موزه و موزه از استان های دیگر عقب است و نیازمند همت مسئولان استانی است تا بتوانیم از مزایای آن بهره مند شویم. آثار و برکات حفاظت مقدس.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید