گفتمان فرهنگ مهدویت باید از ظرفیت علمی دانشگاه ها و حوزه های علمیه استفاده کند

ساعت: 15:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۳
کد خبر: 1792124

امام جمعه اراک گفت: گفتمان سازی فرهنگ مهدویت باید از ظرفیت علمی دانشگاه و حوزه علمیه کشور استفاده کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ آیت الله گربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در جلسه تدوین سیاست ها، حمایت و هماهنگی فعالیت های مهدوی در استان مرکزی گفت: نظارت بر فعالیت های مهدوی علیه افراد و افکار منحرف یکی از اقدامات مهدوی است. نیازهای مهم جامعه امروزی که شورای سیاست گذاری، حمایت و هماهنگی فعالیت های مهدوی باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

دری نجف آبادی گفت: موضوع مهدویت باید هم به لحاظ نظری و عملی و هم از نظر عملی و عملی مورد توجه قرار گیرد و لذا توجه به بعد علمی و عملی مهدویت یک ضرورت مهم است چرا که متاسفانه جامعه ما از جامعه مهدوی و این فاصله فاصله دارد. باید جبران شود.

وی ادامه داد: گفتمان فرهنگ مهدویت باید از ظرفیت علمی دانشگاه و حوزه علمیه کشور استفاده کند.

امام جمعه اراک گفت: موضوع مهدویت باید به یک گفتمان مهم در سطوح عالی علمی تبدیل شود تا با همکاری حوزه های علمیه و دانشگاه ها گفتمان مشترکی در این زمینه ایجاد شود که پاسخگوی سوالات نسل جوان باشد.

وی یادآور شد: گسترش شور و شوق انتظار در جامعه ما و گرایش اقشار مختلف اجتماعی به ویژه اقشار فرهیخته و فرهیخته به مشکلات مهدوی، لزوم رسیدگی عاقلانه و متناسب با خواسته ها و نیازهای مختلف جامعه به این مسائل را ضروری می کند. گروه‌ها و گروه‌ها، به‌ویژه اقشار تحصیل کرده، بر اساتید دانشگاه، طلاب، روحانیون و حوزه‌های علمیه سنگینی می‌کند.

دری نجف آبادی گفت: مبلغان فرهنگ مهادوی وظیفه دارند زوایای جدیدی را در طرح مشکلات مهداوی بگشایند و با پرداختن به موضوعات مختلف اجتماعی از نظر فرهنگ انتظار، چنین موضوعات و موضوعاتی را هم از نظر محتوایی و هم محتوایی مطرح کنند. از نظر قالب

وی افزود: بی شک هرگونه فعالیتی که در راستای ترویج معارف اهل بیت(ع)، گسترش فرهنگ امام و ولایت در جامعه و تعمیق عشق و ارادت مردم به خاندان نبوی باشد، مورد رضایت حضرت حق بوده و موجب ظهور خیرات و برکات در زندگی انسان. مورد توجه افراد قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، مقابله قاطع با فساد در اقشار اداری کشور را یک ضرورت مهم دانست و عدالت و عفاف در اداره جامعه اسلامی را از معیارهای اسلام و فرهنگ اهل بیت(ع) دانست. ع) و باید مورد توجه مقامات دولتی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پرهیز از مصرف گرایی، افزایش بهره وری و مشارکت مردمی در توسعه پایدار و همه جانبه کشور نیز از وظایف همگانی مردم و مسئولان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم تصمیمات اعضای شورای سیاست گذاری، حمایت و هماهنگی فعالیت های مهدوی استان مرکزی صادر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید