گفتمان مسجد محور لازمه پیشرفت و حرکت شتابان کشور در گام دوم انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور صبح امروز در ستاد فرماندهی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: اجرای الگوی ولایتمداری در جامعه اسلامی یک امر است. برای تحقق تمدن اسلامی لازم و ضروری است و برای پیاده سازی نرم افزار امامت و ولایت در جامعه باید به طور کامل اجرا شود.

محمدیان بیان می کند: دو مدل امامت خاص و عام در نرم افزار امامت مشخص شده است و در زمان غیبت امام زمان (عج) امامت در قالب ولایت فقیه توسط امام خمینی (ره) معرفی شد. امروزه ولایت فقیه شعبه ای از امامت عام است.

وی ادامه داد: اجرای شبکه حکمرانی امامت از پایین به بالا ضروری است و ولایتمداری ویژگی هایی دارد که در صورت تحقق کامل جامعه را در برابر همه تهدیدها و انحرافات بیمه می کند.

مدیر عامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مساجد در قالب محله محل اداره استان هستند و حکمرانی استان ابتدا در مساجد به صورت یک محله اجرا می شود. مرکز محله است و از این رو مقام معظم رهبری بر احیای مساجد و کانون های محله تاکید فراوان دارند.

محمدیان با اشاره به اینکه احیای مساجد نیازمند عزم ملی و رویکرد گفتمانی است، تصریح کرد: گفتمان با محوریت مسجد لازمه پیشرفت و حرکت شتابان کشور در گام دوم انقلاب است و باید قدرت را بیرون آورد. و ظرفیت مردم

وی یادآور شد: الگوی امامت نرم افزار خاص خود را دارد و لازمه پیاده سازی این الگو این است که مردم تلاش کنند و توجه داشته باشیم که انقلاب اسلامی یک انقلاب کاملا مردمی است، امروز در گام دوم باید نقش مردم و مساجد را ایفا کند. با هم در نظر گرفته شوند.

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به ضرورت تحقق جهاد برای روشن شدن احیای کارکرد مساجد، تصریح کرد: مساجد جایگاه حکومت در تمدن اسلامی هستند و باید تمام توان خود را به کار بگیریم. تلاش در این کار

محمدیان گفت: در تمدن اسلامی عشق جایگزین قدرت شده است و این محبت و صمیمیت است که کارها را به جلو می برد.

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی مساجد فرصت مناسبی برای پرداختن به مقوله ولایتمداری با رویکرد مساجد است و باید جامعه با این نگاه بازسازی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید