گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان با وزیر امور خارجه واتیکان


ساعت: 18:17
تاریخ انتشار: 1401/02/07
کد خبر: 1834941

وی در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه واتیکان با اشاره به تهدید تروریسم در جهان گفت: گفتگوی بین ادیان نقش مهمی در کاهش خشونت و افراط گرایی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه واتیکان و اسقف اعظم پل گالاگر امروز (چهارشنبه) تلفنی درباره توسعه فلسطین و مسائل دوجانبه گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با تاکید بر قدمت روابط دوجانبه و اهمیت روابط با واتیکان در سیاست خارجی ایران، افزود: بسیاری از فجایع دردناک و ضدبشری در جهان ناشی از کمبود معنویت و اخلاق است. روابط بین المللی.”

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به هتک حرمت اخیر به قرآن کریم در سوئد، از واتیکان خواست به حفظ احترام به کتب آسمانی و ادیان الهی در سراسر جهان توجه ویژه داشته باشد.
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با اشاره به تهدید تروریسم در جهان و محکومیت اقدامات تروریستی در افغانستان به ما گفت: گفتگوی ادیان دینی نقش مهمی در کاهش خشونت و افراط گرایی دارد.

وی با اشاره به مذاکرات مذهبی ایران و واتیکان، از آمادگی تهران برای امضای سند همکاری حوزه علمیه قم و واتیکان خبر داد.

وزیر امور خارجه ایران با تشریح تحولات فلسطین و حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی، پیروان ادیان ابراهیمی را به واکنش مناسب فراخواند.

امیر عبداللهیان با تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران های منطقه از جمله افغانستان، یمن و اوکراین بر لزوم توقف مداخله خارجی، توقف جنگ و ارسال کمک های بشردوستانه تاکید کرد: تمرکز بر راه حل سیاسی موجب ثبات و صلح می شود. .

وزیر امور خارجه واتیکان همچنین با یادآوری تعهد واتیکان به روابط حسنه با جمهوری اسلامی ایران در آستانه هفتادمین سالگرد روابط دوجانبه، از رنج مردم یمن ابراز تأسف عمیق کرد.

اسقف اعظم پل گالاگر با اشاره به برخی مسائل منطقه ای و جهانی درباره مسئله فلسطین بر لزوم حفظ حرمت بیت المقدس و حقوق مردم فلسطین تاکید کرد.
وی در پایان برای همه مردم ایران و مسلمانان جهان آرزوی موفقیت کرد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید