گفتگوی تلفنی بلینکن با بنت درباره انحلال کنست و رویارویی با ایران

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا صبح چهارشنبه با نفتالی بنت، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی تلفنی گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: «بلینکن در حال گفتگو با بنت درباره انحلال کنست است». بلینکن بر احترام ما به فرآیندهای دموکراتیک تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر “تعهد تزلزل ناپذیر” واشنگتن به روابط استراتژیک قوی با تل آویو، گفت: “ما نگرانی های متقابل در مورد نفوذ شریرانه ایران در منطقه داریم.”

در این بیانیه آمده است: «بلینکن تاکید کرد که مشتاقانه منتظر ادامه همکاری نزدیک ما در مورد مسائل منطقه ای و جهانی است و گفت بایدن مشتاقانه منتظر دیدار ماه آینده خود از اسرائیل است».

بلینکن پیش از این سه شنبه شب با یایر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل گفتگوی تلفنی داشته است.

وزارت امور خارجه در بیانیه ای اعلام کرد: «بلینکن با لاپید درباره انحلال کنست صحبت می کند». بلینکن بر احترام ما به فرآیندهای دموکراتیک، تعهد تزلزل ناپذیر ما به روابط استراتژیک قوی بین ایالات متحده و اسرائیل تأکید کرد. وزیر امور خارجه بر لزوم ادامه هماهنگی نزدیک در مورد مسائل منطقه ای و جهانی تاکید کرد و خاطرنشان کرد که پرزیدنت بایدن مشتاقانه منتظر سفر ماه آینده خود به اسرائیل است.

لاپید همچنین به بلینکن گفت که سفر بعدی بایدن به عربستان سعودی و فلسطین اشغالی تاثیر زیادی بر منطقه غرب آسیا خواهد داشت.

به نقل از رویترز، وی افزود: این سفر پیامدهای مهمی برای منطقه و رویارویی با ایران و همچنین پتانسیل زیادی برای بهبود قابل توجه ثبات و امنیت منطقه خواهد داشت.

پیشتر توماس نایدس سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی گفته بود که با وجود بحران تل آویو، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد ماه آینده از این منطقه بازدید کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید