گلایه از تعطیلی مراکز آموزشی در کشور/ دانشگاه آزاد بعد از عید است


ساعت: 14:41
تاریخ انتشار: 14/05/12
کد خبر: 1811043

طهرانچی با گلایه از تعطیلی مراکز آموزشی در کشور در دوران شیوع کرونا گفت: ما در هیچ جای دنیا رفتار غیبت از مدرسه و دانشگاه را نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، محمدمهدی طهرانچی امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خط ریلی دانشگاه آزاد نیاز به تعمیر دارد که در حال انجام است، گفت: این خط آهن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در گذشته آثار فرهنگی در جامعه داشته است که همه آنها مثبت و پراکنده نبوده است، گفت: برای افزایش تعداد افراد تحصیلکرده فضای موجود در مسیر تحصیل و یادگیری در کشور کافی است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی اصل تربیت بر اساس امام زمان آموزش است، گفت: جشنواره علمی و ادبی مهدویت امسال برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

طهرانچی با بیان اینکه حدود 60 هزار دانشجوی اهل سنت در دانشگاه آزاد اسلامی داریم که برای همگرایی دینی و تربیت سازنده باید تلاش کنند، گفت: اکنون بیش از 20 دفتر همگرایی دینی در دانشگاه های آزاد کشور راه اندازی شده است. ما به دنبال همگرایی مذاهب هستیم و نگاه تقریبی در دانشگاه آزاد دنبال می شود.

وی با بیان اینکه دانشگاهی که مشکل را حل نکند از مردم دور می شود، گفت: اگر دانشگاه مشکل مردم را حل نکند مردم از دانشگاه عصبانی می شوند زیرا نیازهایشان در دانشگاه برآورده نمی شود. بنابراین دانشگاه آزاد وارد این موضوع شد. دانشگاه در حال تلاش برای حل این مشکل است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایران با بیان اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی خراسان جنوبی در برخی موارد وضعیت استان بسیار خوب است اما در برخی موارد آسیب های جدی وجود دارد، گفت: از علوم اجتماعی نام بردیم. دانشگاه و خواستار کاوش در حومه شهر شد، بنابراین دانشگاهی را در نظر بگیرید که رویکردش حل مسئله است.


رفتار افراطی نسبت به ولیعهد و آموزش و پرورش در کشور

طهرانچی با اشاره به اینکه تاج گذاری و فضای مجازی معضلی است که از نظر آموزشی و دانشگاهی در کشور به شدت افراطی است، افزود: در هیچ کجای دنیا رفتاری که در ایران داریم در نبود مدرسه و دانشگاه نداریم. “

وی گفت: اکنون جریان ناامیدی گسترده ای را در جوانان ایجاد می کنند و آنها را به خارج از کشور سوق می دهند که بیشتر آن ناشی از تأثیرات آموزشی شبکه های اجتماعی است که محیط دوستانه جوانان ما یعنی تاج را در بر گرفته است. محیط آموزشی و زندگی دانشجویی

وی با بیان اینکه امروز تربیت شاگردی وجود ندارد و معلم ارتباطی بین دانش آموز و دانشجو ندارد، گفت: دو سال است که ارتباط شاگرد و معلم در کشور قطع شده است نه در منطقه.


پشت تعطیلی دانشگاه ها جریانی از ناامیدی وجود دارد

وی با اشاره به اینکه متأسفانه تعطیلی دانشگاه ها پشت این جریان است که به دنبال تعطیلی فضای آموزشی در کشور است، افزود: اثرات آن به عنوان سرماخوردگی بسیار زیاد بود، دانشگاه ها دوباره تعطیل شدند، یعنی وجود دارد. اراده قوی این است که نتوانیم فضای واقعی آموزش و پرورش کشور را به تصویر بکشیم و این برای ما دردناک است.

وی با اشاره به اینکه قصد دانشگاه این است که بعد از نوروز فضا و مدارس واقعی سما راه اندازی شود و البته در این زمینه نیازمند حمایت های فرهنگی هستیم، ادامه داد: نباید به راحتی فضای آموزشی ایجاد کنیم. خاموش شدن

وی با تاکید بر اینکه حلقه های آموزشی ما نباید دوتایی بسته شود، افزود: دو سال از تعطیلی دانشگاه و دو سال از تعطیلی دانشگاه ها می گذرد که نباید اینطور می شد.

وی گفت: دانشگاه آزاد برای بازگشایی خوابگاه ها و دانشگاه آزاد و سلف اسلامی مشکلی ندارد و آمادگی کامل برای بازگشایی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید