گلج نفس گیر و قوی است. در 30 ثانیه آخر پیروز شدم/ برد مقابل اسنایدر را فراموش کردم


ساعت: 18:55
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883633

از حضور این تعداد تماشاگر برای انتخابی تیم ملی کشتی تعجب کردم

قهرمان وزن 97 کیلوگرم کشور در کشتی آزاد تصریح کرد: پیروزی مقابل اسنایدر را مدت هاست فراموش کرده ام.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسین محمدیان ملی پوش وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد با اشاره به دوچرخه سواری تیم ملی کشتی آزاد گفت: مسابقات کشتی آزاد بسیار خوب و منظم به پایان رسید. بعد از المپیک و بازی های جهانی کارم را از مسابقات قهرمانی کشور شروع کردم. سپس در تورنمنت ترکیه و قهرمانی آسیا و در نهایت آخرین مرحله انتخابی تیم ملی. خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت.

وی درباره فرصت دیدار مجدد با اسنایدر آمریکایی تاکید کرد: سال گذشته در مسابقات جهانی اسلو تصادفات زیادی داشتیم، امیدوارم امسال هم من و هم تیممان بهترین نتایج را کسب کنیم.

یکی از اعضای تیم ملی کشتی آزاد در بازی های المپیک 2020 توکیو درباره برگزاری مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی برای حاضران گفت: این مسابقات در روز 28 تیرماه یعنی عید سعید قربان برگزار شد. انتظار نداشتیم سالن اینقدر پر باشد. هنوز دعوا شروع نشده بود که برای لحظه ای وارد سالن شدم تا ببینم چند تماشاگر آمده اند و از حضور این همه تماشاگر تعجب کردم. شور و شوق مردم برای ما انگیزه خاصی شده است. همین موضوع را با امیرحسین زارع هم گفتیم که خیلی وقت است در ایران جلوی این جمعیت دعوا نکرده ایم. به خاطر کرونا این چند سال هیچ مخاطبی در سالن نبود و این حضور ما را به وجد آورد. هم دعوا کردیم و هم خوش گذشت، خدا کنه این وضعیت ادامه پیدا کنه.

وی در خصوص مبارزه با گلی برای نایب قهرمانی 97 کیلوگرم تیم ملی تصریح کرد: پیش بینی من این بود که مبارزه سختی خواهم داشت به خصوص اینکه باید از 3 مسابقه 2 برد می بردم و کارم را سخت می کرد. ما در اردو خیلی با هم تمرین کردیم و قبلا هم با هم کشتی گرفته ایم، ریزه کاری های کشتی را می دانیم. مبارزه سختی بود، اما توانستم گلژ را شکست دهم. ما هم دوستیم، فقط 6 دقیقه روی تشک با هم مسابقه می دهیم و بیرون تشک آن دوستی باقی می ماند. من برای مبارزه با گلج برنامه ریزی کردم زیرا او یکی از بهترین مبارزان جهان و یکی از رقبای اصلی من در ایران است که خوشبختانه توانستم او را شکست دهم.

محمدیان تاکید کرد: گیلیج مطمئن و قوی است بنابراین امتیاز گرفتن از او بسیار سخت است. ما یک مسابقه طناب کشی با هم داشتیم و بدیهی است که کسی که از توانایی های خود بهتر استفاده کند برنده آن طناب کشی خواهد بود. من موفق شدم در 30 ثانیه آخر نتیجه مسابقه را تغییر دهم. معتبا قبل از المپیک در اردوی تیم ملی به من کمک کرد و من هم به او کمک کردم و در اردوی جهان در کنارش بودم. این وضعیت همیشه بین ما وجود دارد و باعث می شود من، گیلیج و شعبانی در 97 کیلوگرم مدال بگیریم.

پسر نایب قهرمان سابق المپیک با اشاره به اینکه قبلاً اسنایدر را در ایتالیا شکست داده بود، خاطرنشان کرد: “قطعاً می توان دوباره او را شکست داد، اما مدت هاست که آن مبارزه را فراموش کرده ام.” یک تورنمنت برگزار شد و پس از آن اسنایدر مسابقات دیگری را انجام داد. کشتی هایی که باید آنها را تحلیل کنم و با استراتژی دقیق تری می جنگم. همچنین نباید از دیگر حریفانم از آذربایجان و چند کشتی گیر روسی که به مجارستان و اسلواکی پیوستند غافل شوم. من مجبور نیستم فقط به اسنایدر نزدیک شوم، حریفان خوب دیگری در دنیا دارم.

وی چرخه انتخابی کشتی آزاد را دلیلی برای آمادگی بیشتر و بهتر کشتی گیران ارزیابی کرد و افزود: این چرخه کاملاً چیده شده است تا همه مدعیان خطر را احساس کنند و آماده باشند. مسابقات قهرمانی کشور، انتخابی جام تختی، جام تختی، چندین تورنمنت بین المللی و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را داشتیم و در این مسابقات قطعا تجربه کسب شده برای من بسیار خوب بود. بعد از المپیک در لیگ کشتی گرفتم، سپس در اردوهای جهان شرکت کردم و بعد قهرمان کشور شدم. کادر فنی به قول خود عمل کرد و در مسابقات قهرمانی آسیا نفرات برتر را به مسابقات گرگان برد. به نظر من این چرخه به فردی که می خواهد عنوان تیم ملی را یدک بکشد، حتی اگر سال قبل عملکرد خوبی نداشته است، فرصتی برای رسیدن به خواسته خود دارد.

محمدیان در خصوص استقبال کودکان و نوجوانان در کشتی اظهار داشت: خوشبختانه بعد از المپیک و مسابقات جهانی اسلو، باشگاه های کشتی ما بازدیدکنندگان زیادی داشته اند و این جای خوشحالی دارد چرا که به دلیل افت کشتی دو سال بود. ویروس کرونا و تعداد کشتی گیران کاهش یافت. اکنون ما داوطلبان زیادی در مبارزه داریم و سالن ها پر است. این را باید به فال نیک گرفت و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

قهرمان آسیا که امروز (پنجم تیرماه) مهمان برنامه دایره طلایی بود، در پایان گفت: از پدر و مادر عزیزم و خانواده ام که حتی در بدترین روزهای زندگی ام کنارم بودند و تنهایم نگذاشتند تشکر می کنم. و مرا تشویق کرد . از دوستانم، همه مربیانم به ویژه سیدعلی هدی که همه چیزم را مدیون او هستم و مربی بدنسازم علی ایزدی هم ممنونم. امیدوارم با دعای مردم عزیز بتوانیم در مسابقات جهانی امسال بهترین نتایج را کسب کنیم.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید