گلستان جزو 10 دانشگاه برتر کشور برای اجرای قانون نرخ نظام پرستاری است.


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 1301/09/12
کد خبر: 1915330

گلفیروزی تغییر وضعیت پرستاران را اولویت مهم خواند و گفت: گلستان یکی از 10 دانشگاهی است که تعرفه نظام پرستاری را اجرا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ سعید گلفیروزی امروز در همایش ویژه پرستاران گلستان در تالار فهرالدین اسعد گرگانی گفت: 3500 پرستار در استان گلستان فعال هستند، بیش از 2700 تخت بیمارستانی داریم و برای هر تخت 1.3 پرستار فعال هستند.

وی تعداد پرستاران و تخت های بیمارستانی در استان گلستان را قابل قبول خواند و مهمترین مشکل را عدم تعادل در این بخش دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با قدردانی از تلاش‌های مستمر پرستاران به‌ویژه در دوران اپیدمی کرونا، گفت: از اسفند 1397 با توجه به حجم زیاد بیماری، عوارض و تعداد قابل توجه بیماران، ویروس جدید کرونا کشف شد. مدیریت صحیح در همه جای دنیا انجام نشد.

گلفیروزی ادامه داد: در برخی کشورها مانند جنوب اروپا بیماران را در حیاط بیمارستان رها می کردند، اما در ایران به سرعت اوضاع کنترل شد، در اسفند و ماه فرودین آذوقه کم بود و در بحث تماس های بشردوستانه مشکل داشتیم. و در چند مرحله در همه رده ها نیروی انسانی نامیده شد و پاسخ دادند و در همه پیک های کرونا حماسه آفریدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به سختی‌های شغل پرستاری گفت: بی‌خوابی پرستاران بسیار شدید، طولانی و خسته‌کننده بود، از طرفی تعداد بیماران یکی از سختی‌های دوران کرونا بود. دوری پرستاران از خانواده یکی دیگر از مشکلات بود و حتی برخی از آنها پس از ابتلا در بیمارستان بستری شدند، مطمئنا حافظه تاریخی ایران و مسئولان این حماسه آفرینی، شجاعت و تلاش پرستاران و پزشکان را هرگز فراموش نخواهد کرد. کارکنان

گلفیروزی با اشاره به اینکه آنطور که باید نمی توانیم زحمات و زحمات پرستاران را جبران کنیم، گفت: نرخ پرستاری و مبالغ پرداختی متناسب با زحمات و تلاش پرستاران نیست، اما تلاش مسئولان و نمایندگان مجلس در این زمینه وجود دارد.

وی تغییر وضعیت پرستاران را اولویت مهمی خواند و ابراز داشت: استانداری بارها درخواست پاسخگویی به مطالبات پرستاران را داشته است، نرخ های پرستاران در سه ماه اول به صورت علی الحساب پرداخت شده است و در تلاش هستیم تا پرداخت های نهایی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه گلستان یکی از 10 دانشگاهی بود که تعرفه نظام پرستاری را اجرا کرد، اظهار داشت: در حوزه پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی با توجه به اینکه سازوکار و رویه ای وجود نداشت، سعی کردیم پرداخت کنیم. حساب های دریافتنی

گلفیروزی از گسترش برنامه پرستاری خبر داد و افزود: دوره برنامه بر اساس سطح تحصیلی افراد تدوین شد، سامانه ای در وزارت بهداشت ایجاد شد و اولویت با کسانی بود که در صف انتظار بودند.

وی در خصوص سهمیه های اختصاص یافته از سوی وزارت بهداشت گفت: با مذاکرات و مذاکراتی که در حال انجام است، تحولات جامعه پرستاری استان را به حداکثر خواهیم رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید