گلستان در آستانه جشن ثبت 1000 اثر میراث فرهنگی / ثبت 8 اثر طبیعی در گلستان


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811640

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان اعلام کرد؛

فرمانی گفت: در تلاش هستیم با ثبت 18 اثر ملموس، ناملموس و طبیعی در استان گلستان از ثبت هزار اثر ثبت شده استانی جشن بگیریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رحمان فرمانی، رئیس اداره میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی گلستان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما گفت: حدود 982 اثر ملموس، ناملموس و طبیعی در استان گلستان به ثبت رسیده است.

فرمانی افزود: تلاش داریم با ثبت 18 اثر ملموس، ناملموس و طبیعی در استان گلستان، جشن ثبت هزار اثر استانی ثبت شده را رقم بزنیم.

وی گفت: امسال حدود چهل اثر ملموس، ناملموس و طبیعی در استان به ثبت رسانده ایم همچنین ثبت هشت اثر طبیعی در منطقه گلستان اعلام شده است.

این مسئول بیان کرد: افرای کهنسال در روستای تیل آباد آزادشهر، درخت کهنسال اورس در روستای شاهکوه گرگان، آبشار لاشو آزادشهر و آبشار شادان کردکوی از آثار طبیعی استان هستند که سال گذشته ثبت ملی کردیم.

فرمانی گفت: گردوی کهنسال روستای کنداب شهرستان کردکوی، رویشگاه درختان سرونوش در دهنه محمدآباد کتول از شهرستان علی آباد کتول، رویشگاه درختان زربین از شهرستان رامیان و دره شمشیر در شهرستان کردکوی. شهرستان کردکوی نیز امسال به ثبت رسید.

وی بیان کرد: آثار مذکور ضمن رعایت حقوق مالکیت، تحت نظارت و حمایت وزارتخانه بوده و تدوین ضوابط حفاظت و تعیین حریم و مصونیت این اثر بر عهده این وزارتخانه، هرگونه تعرض یا تعرض خواهد بود. تصرف یا اقدامی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود ممنوع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید