گل جام جهانی 98 بهترین خاطره زندگی من است / قهرمانی آمریکا در جام جهانی لحظه ای تاریخی بود


ساعت: 19:44
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877922

سرمربی تیم امید ایران از بازی تاریخی ایران با آمریکا در جام جهانی 1998 فرانسه می گوید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، بیش از دو دهه از پیروزی 2-1 مهدی مهدوی کیا مقابل آمریکا مقابل ایران می گذرد، اما شور و هیجان اولین قهرمانی ایرانی ها در جام جهانی همچنان پابرجاست.

سه شنبه (دیروز) بیست و چهارمین سالگرد دیدار دو تیم ملی که هیچ رابطه سیاسی با یکدیگر ندارند در جام جهانی 98 فرانسه بود، بازی ای که از نظر سیاسی در تاریخ جام جهانی بیشتر شناخته شده است.

بعد از قرعه کشی قطر، آنها دوباره در جام جهانی اواخر امسال بازی خواهند کرد، اما بعید است به اندازه جام جهانی 98 فرانسه که مهدی مهدوی کیا از ایران قهرمان شد، باشد. سر و صدا کنید

مدافع 44 ساله سابق هامبورگ به رویترز گفت: بازی ایران و آمریکا در آن زمان، بازی قرن بود. این گل یکی از بزرگترین، به یاد ماندنی ترین و مهم ترین اتفاقات زندگی من بود. هرگز و هرگز آن لحظه را فراموش نمی کنم.

سرمربی تیم امید ایران ادامه داد: در این دیدار خیلی جوان بودم، بازی بسیار مهم جام جهانی بود، ایران مقابل آمریکا قرار گرفت، اولین برد برای ایران در جام جهانی ثبت شد.

هزاران هوادار ایرانی برای اولین بازی بین المللی بین دو کشور که از زمان انقلاب 1979 ایران درگیر بودند، در ورزشگاه لیون تجمع کردند.

تدابیر امنیتی تشدید شد، اما دورنمای خصومت در زمین به سرعت محو شد زیرا ایرانیان دسته‌های گل را به آمریکایی‌ها اهدا کردند و تیم‌هایی که برای عکس‌برداری مشترک آماده شدند.

این دیدار با جنجال تندی همراه بود اما در نیمه اول ضربه سر حمید استیلی توسط ایرانی ها پیش افتاد و مهدوی کیا، جناح چپ ایران، شش دقیقه مانده به پایان بازی، پیروز میدان شد.

ضربه مهدوی کیا در پایان تعیین کننده بود چرا که سه دقیقه بعد ضربه سر برایان مک براید به نتیجه ای تنش زا منجر شد و ایرانی ها در خانه به دنبال پیروزی و جشن بودند.

مهدوی کیا در این خصوص یادآور شد: این پیروزی از هر زاویه ای که نگاه کنید یک پیروزی مهم بود. از نظر ورزشی، این یک لحظه تاریخی بود، زیرا ما اولین پیروزی تاریخ فوتبال ایران را در جام جهانی به دست آوردیم. این یک تعطیلات بزرگ برای کشور بود، بنابراین تاریخی بود. این حتی به یک لحظه مهم سیاسی تبدیل شده است، بنابراین ما هرگز این روز را فراموش نخواهیم کرد. این روز یک روز خاص بود.

از آن زمان تاکنون ایران تنها یک برد در جام جهانی کسب کرده است. مقابل مراکش در روسیه در سال 2018 و مهدوی کیا منتظر آزمون بزرگ دیگری برای تیم ملی در دیدار با آمریکایی ها در نوامبر 2022 است.

هافبک سابق تیم ملی ایران در جام جهانی گفت: آمریکا بازیکنان جوانی دارد که در اروپا بازی می کنند، بنابراین من به طور کلی معتقدم که آمریکا نسبت به سال 1998 بسیار قوی تر است و مطمئن هستم که با آن بازی خواهم کرد. در بازی جام 2022 با آمریکا. در قطر خیلی سخت تر خواهد بود.

مهدوی کیا در پایان با بیان اینکه این بازی می تواند سیاسی هم شود، گفت: باز هم می توان تحت تاثیر فضای سیاسی باشد، این مسابقه می تواند به نوعی زیر این سایه قرار گیرد. اما من مطمئن هستم که اینها بازیکنان حرفه ای هستند، آنها با تجربه هستند و می توانند روی ورزش و خود مسابقه تمرکز کنند، مهم نیست در سیاست چه اتفاقی می افتد. امیدوارم بازی خوبی باشد و امیدوارم ایران دوباره پیروز شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید