گل محمدی مهاجم تحت تعقیب نمی تواند به ایران بیاید

گل محمدی مهاجم تحت تعقیب نمی تواند به ایران بیاید

در خبرها آمده بود که شونان بلمار مهاجم برزیلی این تیم که در ژاپن بازی می کند مورد توجه سرمربی پرسپولیس قرار گرفته و یحیی گل محمدی به این بازیکن در تیمش علاقه مند است.

دسوزا که 192 سانتی متر قد دارد، یک مهاجم برزیلی دو پا است که توانایی منحصر به فردش در زدن شوت به گوشه مقابل دروازه است که در آن تخصص دارد. مدیر برنامه برزیلی این بازیکن اقدامات اولیه را برای حضور دسوزا در ایران انجام داده است و به نظر می رسد اگر مشکل خاصی پیش نیاید این بازیکن به زودی برای رسمی و نهایی شدن قراردادش با پرسپولیس به تهران بیاید اما شنیده ایم. قوانین جذب بازیکن و مربیان خارجی اجازه بازی ولینگتون در ایران را نمی دهند. چرا؟

ابتدا طبق قوانین جذب بازیکنان خارجی که سال گذشته به تصویب هیات رئیسه فدراسیون رسید، بازیکنانی از آمریکای جنوبی که حداقل یک بازی در تیم امید و بزرگسالان انجام داده اند می توانند قرارداد ببندند. بازیکنانی که در دو فصل اخیر در لیگ برتر یا کوپا دل ری برزیل یا آرژانتین بازی کرده اند، می توانند با باشگاه های لیگ برتر قرارداد ببندند. همچنین بازیکنان شاغل در سایر کشورها در صورت انجام 8 بازی در لیگ برتر و جام حذفی می توانند قرارداد ببندند.

ولینگتون با اینکه برزیلی است اما در لیگ های ژاپن و آسیا بازی کرده است. در قوانین مربوطه آمده است: «بازیکنان ژاپن، کره جنوبی، قطر، امارات، استرالیا، عربستان سعودی، چین، ازبکستان، عراق، عمان، سوریه و نیوزلند در دو سال منتهی به امضای قرارداد با تیم ایران باید سه بازی رسمی یا دوستانه را در تیم بزرگسالان انجام دهد. بازیکنان سایر کشورها باید در دو سال قبل از امضای قرارداد، چهار بازی رسمی یا دوستانه در تیم بزرگسالان انجام داده باشند.

بازیکنان ژاپنی، کره ای، قطری، عربستانی، استرالیایی، اماراتی، چینی، عراقی، ازبکستانی و نیوزلندی در صورت انجام 8 بازی در لیگ داخلی و جام حذفی و عضویت در تیم های اول تا ششم می توانند به لیگ برتر ایران بپیوندند. لیگ آنها

ولینگتون گزینه منتخب یحیی گل محمدی با شرایط مذکور نمی تواند در لیگ برتر ایران و پرسپولیس بازی کند. مگر اینکه…

دیدگاهتان را بنویسید