گل معروف علی دایی در استقلال پیدا شد

او بدون شک یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال آسیا و شاید بهترین آنها بود، آقای گلی سال ها در سراسر جهان بازی ملی کرد و ستاره بی چون و چرای فوتبال ایران از اوایل دهه 70 تا اواسط دهه 1970 – دهه 80. او در تمامی دیدارها پر انگیزه بود و در این روز خاص طبق معمول از دروازه بان ها پیشی گرفت و با دست حمید بابازاده گل تساوی را به ثمر رساند و شاهین بیانی این گل را گل به خودی دانست و خیلی ها آن را به نام دایی چنین نامیدند. تک گل علی دایی مقابل استقلال در این دیدار ثبت شده است.

گل معروف علی دایی در استقلال پیدا شد

دو هفته نامه دنیای ارشاد و کهن ارشت که روز شنبه به میدان رفتند، روز بعد از بازی نام علی دایی دروازه بان این تیم را ثبت کردند.

نکته قابل توجه در ترکیب دو تیمی که با هدایت منصورپورحیدری و جلال چیراگ پور به میدان رفتند حضور ستاره های آن سال ها در تیم بانک تجارت بود. تیمی که پر از بازیکنان بیشتر از استقلال بود و از بازیکنان مستقر بیشتری روی نیمکت بهره می برد.

گل معروف علی دایی در استقلال پیدا شد

ترکیب بانک تجارت در این روز اطلاعات تاریخی زیادی به ما می دهد، حضور احمد سجادی، خسروپارسا، مارکار آقاجانیان، افشین پیرانی، بیژن طاهری، رضا احدی و علی دایی در ترکیب اصلی تجارت نشان می دهد که این تیم در آن سال ها یکی از ستاره های بزرگ فوتبال ایران و تهران در کنار تیم کشاورز استفاده کرد. بررسی مجدد لیست تیم تجارت در آن روز نشان می دهد که این تیم مرکز حضور بازیکنان استقلال نیز بوده است. خسروپارسا، بیژن طاهری، رضا احدی، محمدعلی یحیوی و مهدی فنونی زاده بازیکنانی بودند که سابقه بازی در استقلال را دارند. دقت بیشتر در ترکیب نشان می دهد که سرمربی آن روزهای استقلال کاپیتان تیمی بود که سرمربی فعلی پرسپولیس در آن بازی می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید