گل گهر 7 امتیاز را برمی گرداند؟

گل گهر 7 امتیاز را برمی گرداند؟

باشگاه گل گهر با گذشت حدود سه ماه از رای هیات تجدید نظر به نفع او همچنان به دنبال پیگیری پرونده این بازیکن گابنی است. این در حالی است که وکیل باشگاه معتقد است این رای از ابتدا نباید به این شکل صادر می شد و باید نقض شود و حالا باشگاه با ارائه مدارک جدید به دنبال برگشت رای است.

شنیده ها حاکی از آن است که در صورت عدم تغییر مجدد شکایت این بار با رای هیات مدیره گل گهر پرونده به دادگاه عالی ورزش ارجاع خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این نیز چنین گمانه زنی هایی مطرح شده بود. بر همین اساس ایمان حسین پور شرفشاد وکیل باشگاه گل گهر در گفت وگویی به موارد جدید اشاره کرد که در ادامه می خوانید.

چه اسناد جدیدی به این پرونده اضافه کردید که اصرار داشتید در هیات تجدیدنظر بررسی شود؟

مستندات جدیدی را ارائه کرده ایم اما فعلاً به جزئیات این پرونده نمی پردازیم چرا که تا کنون با جو ایجاد شده در رسانه ها، فضای ایجاد شده توسط استقلالی ها و فضای ایجاد شده توسط پرسپولیس به کار گل گهر لطمه زیادی وارد شده است. اصل این است که این اقدام صورت گرفته و به آرامی در حال انجام است.

قطعا سند جدیدی وجود دارد، اما من این اختیار را ندارم که در مورد چیستی آن به تفصیل صحبت کنم.

به هر حال به نظر می رسد بیشتر ارجاعات گل گهر به فایل صوتی مشاور حقوقی سابق و بند 9 تخلفات رئیس سابق و برکنار شده فدراسیون فوتبال بوده است. این موضع چقدر صحت دارد؟

البته اینها هم اشکال دارد و فایل صوتی که گفتید جزو اسناد جدید ماست. در واقع مسئله این است که واقعاً استقلال قوه قضائیه زیر سؤال می رود و وقتی این استقلال زیر سؤال می رود این رأی هم نمی تواند معتبر باشد.

به غیر از اینها آیا این بدان معناست که موارد دیگری نیز برای استناد وجود دارد؟

بله حتما.

چقدر امیدوارید که این بار استیناف به نفع گلگوتا رای دهد؟

احساس شخصی من این است که این رای از همان ابتدا نباید به این شکل صادر می شد و باید نقض می شد. اکنون نمی توان پیش بینی کرد که اکنون قوه قضاییه چه تصمیمی خواهد گرفت، اما باز هم تاکید می کنم که نظر من این است که حکم اشتباه است و خدای ناکرده نقض می شود.

باشگاه گل گهر باید موضوع را به دادگاه عالی ورزش می برد.

حالا اقدام ما مقدمه ای برای اقدام بعدی یعنی ارسال پرونده گل گهر به دادگاه عالی ورزش یا CAS است.

در واقع اگر الان این حکم برنگردد، می‌توانیم به دیوان عالی ورزش اعتراض کنیم، اما در حال حاضر راه‌های داخلی وجود دارد تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

این در حالی است که دادگاه عالی ورزش می گوید وقتی در سیستم خود مسیر داخلی ندارید و حکم اینقدر قطعی است، می توانید فقط به آن دادگاه بروید، اما ما در فدراسیون خود یک مسیر داشتیم.

علاوه بر این، اگر این پرونده به CAS برود، فدراسیون فوتبال آسیب زیادی خواهد دید. زیرا زیر سوال بردن استقلال قوه قضائیه یکی از مواردی است که برای دیوان عالی کشور و به طور کلی ورزش بسیار حائز اهمیت است و در اینجا نیز زیر سوال بردن آن مشخص است.

پس درخواست تجدیدنظر به دادگاه عالی ورزش را در دستور کار دارید؟

در نهایت هیئت تصمیم می گیرد که دفعه بعد این اتفاق بیفتد یا خیر، اما این برداشت شخصی من است، اما در نهایت آنچه هیئت تصمیم بگیرد اجرا خواهد شد.

مکالمه خاصی باقی مانده است؟

حقیقت این است که تصمیم گرفتیم جزییات پرونده را برای بسیاری از رسانه ها افشا نکنیم. این در حالی است که در این مدت تقاضا برای مصاحبه زیاد بود اما تصمیم گرفتیم کمتر صحبت کنیم و به دلیل مصدومیت تیم وارد این فضاها نشویم.

در واقع مهمترین اتفاقی که برای گلگوتا افتاد، از دست دادن امتیاز بعد از این اتفاقات بود، یعنی ما با تصمیم قوه قضائیه 7 امتیاز را از دست دادیم و تبعات این رای باعث شد 7 امتیاز بیشتر و حتی بیشتر از این اتفاق بیفتد. اتفاقات بعدی و از دست دادن روحیه تیم و رنج بردن از عواقب رای و جو ایجاد شده. در واقع عواقب رای بیشتر از از دست دادن 7 امتیاز به ما ضربه زد.

منبع: دانشمندان

دیدگاهتان را بنویسید