گمانه زنی ها درباره ترکیب آتی کابینه نتانیاهو

این شبکه عبری همچنین اعلام کرد که بزالل اسمتریچ، رهبر حزب صهیونیستی مذهبی احتمالا به عنوان وزیر دارایی منصوب خواهد شد.

در آن گزارش هیچ اشاره ای به پست احتمالی بن گوئر، عضو جناح راست و جنجالی ائتلاف نتانیاهو نشده است.

«ایتامار بن گویر» و «بازالل اسموتریچ». این دو شخصیت بسیار افراطی و رادیکال قبلاً اعلام کرده اند که از نتانیاهو دو وزارتخانه کلیدی از جمله وزارت امنیت داخلی و وزارت جنگ را مطالبه خواهند کرد. این وزارتخانه ها نقش کلیدی در روابط تل آویو و آمریکا و مسائل امنیتی دارند و کابینه آینده تل آویو بدون شک با چالش افراط گرایی چندگانه در سیاست های داخلی و خارجی صهیونیست ها مواجه خواهد شد.

پیش از این، روون ریولین، رئیس سابق رژیم صهیونیستی برای اولین بار در اظهارات خود به پیروزی احزاب راست افراطی به رهبری نتانیاهو در انتخابات کنست واکنش نشان داده بود.

وی با بیان اینکه احتمال تشکیل افراطی ترین کابینه رژیم صهیونیستی با پیروزی راست افراطی در انتخابات وجود دارد، تصریح کرد: شرایط سیاسی کنونی خطر بزرگی را برای اسرائیل ایجاد کرده است.

ریولین افزود: پس از تشکیل کابینه جدید، بسیار نگران جناح های بیشتری در میان اسرائیلی ها هستم.

لازم به ذکر است که نتانیاهو اخیراً از سوی 64 نماینده پارلمان 120 کرسی رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه تایید شده است. فرض بر این است که وی رسماً از سوی آیزاک هرتزوگ، رئیس جمهور رژیم صهیونیستی، مأمور تشکیل کابینه جدید خواهد شد.

در انتخابات اخیر جریان‌های راست افراطی به رهبری نتانیاهو پیروز شدند، مشکلی که نگرانی‌ها را افزایش داده، حضور جریان‌های افراطی و نژادپرستانه در میان اعضای ائتلاف نتانیاهو است که حتی برای حق حیات فلسطینی‌ها ارزشی قائل نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید