گمنامی آغاز آسیب های اجتماعی است/ نوجوانان البرزی درگیر درخشش دنیای مجازی هستند.


ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836413

حجت الاسلام محمد عجمی گفت: نوجوانان استان البرز نیز به شدت تحت تاثیر آسیب های دنیای مجازی قرار گرفته اند و از هویت های مجازی الگو گرفته و با هویت خود بیگانه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد عجمی کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: یکی از مشکلات اساسی اینستاگرام ترویج مقایسه های اجتماعی است که یکی از آن ها نوع پوشش است.

وی ادامه داد: مخاطبان، افرادی که عکس های خود را با لباس های مختلف به نمایش می گذارند، با عطش خاصی به این لباس ها نگاه می کنند و خود را با لباس هایشان مقایسه می کنند و تا زمانی که این لباس ها را تهیه نکرده و به تن خود نپوشند، آرام نمی گیرند.

این کارشناس افزود: این امر در درازمدت افراد را افسرده می کند زیرا قادر به تهیه این همه لباس های مختلف نیستند.

این کارشناس تصریح کرد: از طرفی مدام لباس های زیبا و متنوع در اینستاگرام جلوی آنها ظاهر می شود و آه و پشیمان می شوند.

حجت الاسلام عجمی با بیان اینکه تأثیر مقایسه های اجتماعی در بین زنان بیشتر است، گفت: زنان ذاتاً به ظاهر خود حساس هستند و این ویژگی آن را تقویت می کند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات لباس ها و امکاناتی که سلبریتی ها در اینستاگرام استفاده می کنند متعلق به آنها نیست اما مخاطبانشان از این موضوع آگاه نیستند.

این کارشناس افزود: در درازمدت با پیروی از این سبک پوشش، افراد هویت خود را از دست می دهند و سعی می کنند خود را به عنوان یکی از وبلاگ نویسان در دنیای مجازی معرفی کنند.

حجت الاسلام عجمی با بیان اینکه گمنامی سرآغاز آسیب های اجتماعی است، گفت: این گمنامی تهدیدی جدی برای نسل های آینده است و اگر تحت الشعاع مسئولان قرار گیرد با افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه همراه خواهد بود.

وی بیان کرد: استان البرز نیز درگیر آسیب های دنیای مجازی است که به ته جامعه نفوذ کرده است، کافی است نگاهی دقیق به نوجوانان و جوانان بازار و کوچه و خیابان داشته باشیم که چگونه از هویت مجازی الگوبرداری می کنند. و با هویت آنها بیگانه است. هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشگیری همیشه ارزان‌تر از درمان است، بنابراین با آموزش، آگاهی و بصیرت می‌توان آسیب‌های این دنیای درخشان را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید