گورنا جایزه نوبل را در خانه دریافت کرد

ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1790587

عبدالرزاق گورنا، نویسنده جایزه نوبل ادبیات 2021، جایزه نوبل را در خانه خود در لندن دریافت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ برندگان جایزه نوبل معمولا جوایز خود را از پادشاه سوئد در مراسمی سلطنتی در استکهلم دریافت می کنند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکثر مراسم اهدای جوایز امسال در مقیاس بسیار کوچکتر و در کشور محل اقامت برگزیدگان برگزار می شود. .

روز دوشنبه عبدالرزاق گورنا که به دلیل “تأثیر سازش ناپذیر و دلسوزانه اش بر استعمار و سرنوشت پناهندگان در تقسیمات بین فرهنگی” برنده جایزه نوبل ادبیات امسال شد، در مراسمی در لندن توسط سفیر سوئد تجلیل شد. در لندن دریافت شد.

این جایزه شامل یک مدال طلا، یک دیپلم و بیش از یک میلیون دلار است.

گورنا که در زنگبار در سال 1948 به دنیا آمد، در اواخر دهه 1960 به عنوان یک مهاجر 18 ساله به بریتانیا مهاجرت کرد. او به عنوان اولین نویسنده سیاهپوست آفریقایی برنده جایزه نوبل ادبیات در سه دهه اخیر شناخته می شود.

گورنا در مجموع 10 رمان نوشته است، از جمله بهشت ​​که به عنوان بوکر انتخاب شد.

البته روز جمعه مراسمی در استکهلم با حضور ملکه و پادشاه سوئد با حضور صدها مهمان اما بدون حضور برگزیدگان برگزار خواهد شد. مراسم جایزه صلح نوبل در همان روز در اسلو برگزار می‌شود و دو روزنامه‌نگار برنده جایزه به نام‌های ماریا رضا و دیمیتری موراتوف دعوت شده‌اند، اما مشخص نیست که آیا این دو روزنامه‌نگار اجازه سفر خواهند داشت یا خیر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید