گوشت مرغ دوباره گران شد قیمت مرغ در بازار تهران + پنجشنبه 30 مهر

گوشت مرغ دوباره گران شد قیمت مرغ در بازار تهران + پنجشنبه 30 مهر

روز جدید : برخلاف قیمت مصوب دولت برای قیمت مرغ، اما به دلایل مختلف از سوی مرغداران، قیمت مرغ در روزهای اخیر با افزایش قیمت مصوب عرضه می شد.

امسال قیمت مصوب مرغ 59 هزار و 800 تومان بود که پس از ارتقای یارانه ها مصوب شد اما اکنون مدتی است با آن قیمت فاصله دارد.

بررسی قیمت مرغ در هفته گذشته در بازار شیراز نشان می دهد که قیمت روز مرغ ذبح از 66 هزار و 200 تومان تا 67 هزار تومان به فروش می رسد. این در حالی است که قیمت گوشت مرغ در سایر استان ها به 70 تا 80 هزار تومان رسیده است.

از مهرماه گذشته که قیمت مصوب مرغ 24 هزار و 900 تومان بود، اکنون قیمت مرغ بیش از دو برابر شده است و این افزایش قیمت همچنان ادامه دارد.

مرغداران می گویند از آنجایی که با افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه تولید مرغ افزایش یافته است، فروش آن به قیمت مصوب دولت برایشان به صرفه نیست، خواستار تجدید نظر در قیمت مرغ از سوی دولت شدند.

در همین رابطه رضا فزونی; مدیر اداره پرندگان، زنبورهای عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه کاهشی در جوجه ریزی نداشته ایم که منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمت شود، می گوید: : جوجه کشی به اندازه نیاز است و حتی به استان های همجوار نیز ارسال می شود و افزایش قیمت مرغ ربطی به کاهش جوجه ریزی ندارد.

تولید مرغ بیش از نیاز استان است

فزونی با اشاره به اینکه روزانه 500 تن مرغ کشتار در استان تولید و تحویل می شود، گفت: این میزان نشان می دهد که مشکلی نداریم و مصرف و نیاز استان ما روزانه بین 350 تا 400 تن مرغ است و مابقی به صنایع و استان های همجوار ارسال می شود

وی تاکید می کند که تولید ما پاسخگوی نیاز استان است و حتی استان های دیگر را نیز پوشش می دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس عرضه و تقاضا، قیمت مرغ 59 هزار و 800 تومان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که به دلیل افزایش هزینه نهاده و مصرف مرغ، قیمت مرغ افزایش یافته است. این سازگار نیست که بخواهیم مرغ به قیمت قبلی باشد.

قیمت کل جوجه زنده 45 هزار تومان است

مدیر مرغداری، زنبورهای عسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس می گوید: قیمت فعلی مرغ زنده 45 هزار تومان است که بر این اساس قیمت مرغ باید بین 65 تا 67 هزار تومان باشد، اما سیاست همچنان بر اساس است. از قیمت از قبل تایید شده است.

به گفته فزونی، در این شرایط تولیدکنندگان تمایلی به فروش زیر قیمت ندارند و همین امر باعث افزایش قیمت مرغ شده است.

بخشی از افزایش قیمت‌ها، زیاده‌روی تولیدکننده است

فزونی همچنین بخشی از افزایش قیمت مرغ را مربوط به طمع تولیدکنندگان می داند و می گوید: در جلسه ای که با حضور کشتارگاه های مرغ برگزار شد، از آنها خواستیم سود خود را افزایش دهند تا قیمت مرغ برآورده شود. قیمت مصوب و انجام شد. .

وی ادامه می دهد: اما باز می بینم که عده ای در این زمینه اشتباه می کنند که در این زمینه افراد مجرم و مسلخ به تعزیرات معرفی می شوند و برای آنها پرونده تشکیل می شود.

مدیر اداره طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: عرضه مرغ بیش از قیمت مصوب در تعزیرات در حال معرفی است و در این زمینه دو کشتارگاه در تعزیرات معرفی شده و سامانه نظارتی نیز در این زمینه وجود دارد. که قیمت مرغ افزایش یافته است.

موارد مرغ گران قیمت جدی گرفته می شود

مدیرکل زندان دولتی فارس در این خصوص می گوید: وقتی مجازات برای مجرم باشد، طبیعی است که اگر مجازات کافی نباشد، خطر وقوع جرم را برای مجرم افزایش می دهد و نمی تواند از آن جلوگیری کند.

گلمرضا سالاری بیان می کند: روسای سه قوه اخیراً برای افزایش اختیارات سازمان تعزیرات حکومتی اعلام نظر کردند و در حالی که پیش از این با پیگیری وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی جریمه تخلفات 2 تا 5 برابری بود. سازمان تعزیرات حکومتی هم اکنون جریمه تخلفات از 10 تا 25 برابر رسیده است و بر اساس این مصوبه می توانم بگویم که جرایم و مجازات ها پیشگیرانه است.

وی در خصوص پرونده افزایش قیمت مرغ نیز گفت: در حالی که نظارت بر این امر بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است، هر موردی که سازمان جهاد کشاورزی به تعزیرات این حوزه بدهد با متخلفان به اشد مجازات خواهد شد. چه در کشتارگاه ها و چه در اصناف

سالاری با یادآوری این واقعیت که وظیفه سازمان مجرمانه برخورد با تخلفات است و نظارت بستگی به نوع تخلف دارد، تصریح کرد: در این زمینه با توجه به اینکه قانون به خوبی پیشگیرانه عمل می کند، می توان گفت مجازات هایی که برای متخلفان در نظر گرفته شده است. امیدواریم بتوانیم از تکرار تخلفات جلوگیری کرده و از آن جلوگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید