گیاهان دارویی؛ محصولات کم هزینه اما سودآور/ خراسان رضوی قطب اول کشور در تولید گیاهان دارویی

ساعت: 16:51
تاریخ انتشار: 1300/09/22
کد خبر: 1791835

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد؛

میری با بیان اینکه گیاهان دارویی محصولاتی با سرمایه گذاری کم هستند که تولید آن برای کشاورزان هزینه کمتری دارد، اما می تواند درآمد خوبی برای تولیدکنندگان داشته باشد، گفت: خراسان رضوی اولین کشور تولید و کشت گیاهان دارویی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد میری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی در خصوص ظرفیتی که در حوزه گیاهان دارویی در استان وجود دارد، گفت: گیاهان دارویی یکی از محصولات بی آب هستند که جزو محصولات باغی استان خراسان رضوی هستند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه نخست تولید و کشت گیاهان دارویی را در کشور دارد، خاطرنشان کرد: ارزش اقتصادی گیاهان دارویی بر کسی پوشیده نیست و از جمله محصولاتی است که مصرف گسترده ای دارد. و در الگوهای مصرف مختلف مانند پزشکی، در صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و کشاورزی استفاده می شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز گفت: گیاهان دارویی جزو محصولات کم سرمایه گذاری هستند و هزینه استفاده از رطوبت شیمیایی در این محصولات بسیار پایین است، بنابراین هزینه تولید کمتری برای کشاورزان به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت صادراتی مناسبی که دارند می توانند درآمد خوبی برای تولیدکننده داشته باشند و همچنین نقش موثری در ثبات اشتغال و بهبود معیشت تولیدکننده داشته باشند، اذعان داشت: توسعه صنایع تکمیلی تبدیلی، تبدیلی، بسته بندی و داروخانه زنجیره ای از گیاهان دارویی است.

میری با اشاره به نیاز کشور به فرآوری فرآورده های گیاهی دارویی گفت: کشور نیاز خوبی به گیاهان دارویی دارد به طوری که در برخی روستاها به ویژه در مناطق کوهپایه ای که منابع آبی از طریق قنات تامین می شود، کشت این گیاهان وجود دارد. توسعه یافته. “

وی گفت: گیاهان دارویی را می توان در سطوح بسیار پایین کشت و به صورت خانوادگی مدیریت کرد تا درآمد خانواده افزایش یابد. پرداخت شده.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی همچنین گفت: حدود 22 میلیارد تن تسهیلات توسعه گیاهان دارویی در دو مرحله به استان خراسان رضوی توزیع شده است که به زودی مبلغ دیگری نیز تخصیص داده می شود و می تواند بستر مناسبی را برای استفاده فراهم کند. از این ظرفیت

وی تاکید کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان محصولات پر آب می تواند سطح زیر کشت محصولات با نیاز آبی بالا را کاهش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید