گیرنده ماهواره ای جدید طی سه هفته آینده آزمایش خواهد شد


ساعت: 21:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۱
کد خبر: 1889441

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آزمایش ماهواره بر جدید طی سه هفته آینده خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، دکتر عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری راور با اشاره به برخی دستاوردهای مهم دولت، یکی از ضعف های دولت سیزدهم را انجام کارهای بسیار دانست. اما در رسانه ها گزارش و پیوست ضعیف است



وی گفت: استان کرمان استان حاج قاسم و لشکر چهل و یکم طرالله است و نام آن به خوبی و با افتخار در تاریخ این کشور ثبت شده و شهر شما نیز شهر پرافتخار است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این دوره دستاوردهایی از تجارت گرفته تا سیاست خارجی، بهداشت و درمان داشتیم.

و افزود: در حوزه تجارت خارجی تراز تجاری ما مثبت است یعنی صادرات ما افزایش یافته است.

دکتر زارع پور تصریح کرد: در گذشته نگاه ما به غرب بود اما فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری در کشورهای شرق وجود دارد و سیاست خارجی دولت سیزدهم این است که روی این موضوعات و روابط دوجانبه و چندجانبه کار کند.

وی افزود: سفرهای افتخارآمیز رئیس جمهور محترم به کشورهای مختلف و آنچه که برای کشور آورده است که همان سرمایه گذاری خارجی است، همه اینها نمایانگر نگاه جدیدی است که در دولت سیزدهم وجود دارد که به هیچ وجه نباید به سمت غرب باشد. .

وزیر ارتباطات تصریح کرد: در حوزه سلامت بیش از 6 میلیون نفر بدون بیمه در کشور الحمدلله بیمه شدند و در جمهوری اسلامی نداریم که بیمه نباشد یا بحث پروژه دروار هر چه باشد. یعنی این تومور سرطانی یارانه هایی است که به برخی شرکت ها داده می شود، عملیاتی انجام دادیم و بحث ارتقای یارانه ها در حوزه دارو نیز بدون کوچکترین حاشیه ای انجام شد و برنامه دولت این است که تقریباً همه داروها تحت پوشش بیمه قرار گیرند. بحث نسخه های الکترونیکی که کار بسیار بزرگی بود.

وی بیان کرد: از نظر اقتصادی، ارتقای یارانه ها اقدام بسیار جسورانه ای از سوی دولت بود، شاید در حال حاضر فشارهایی به مردم وارد شده است، اما برکات زیادی داشته است، از جمله اینکه فقر مطلق را از بین برده است. در این کشور و کاهش یافت شکاف طبقاتی وجود داشت.

دکتر زارع پور افزود: دولت خود را برای اقدام متهورانه آماده کرده و از انجام کارهای بزرگ هراسی ندارد.

وی ادامه داد: در حوزه ارتباطات اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، بیش از 2 هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند اما هنوز نزدیک به 4 هزار و 500 روستا داریم که اصلا وصل نیستند. در این شهرستان حدود 44 روستا مشکل ارتباطی دارند و متاسفانه میانگین روستاهای متصل در استان کرمان کمتر از کشور است 60 درصد بدترین آن در راور 30 ​​درصد است که قول می دهم. تا پایان سال به حداقل 90 درصد برسد و تا پایان شهریور 1401 مشکل اینترنت همه روستاهای بالای 20 خانوار راور را حل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بحث پروژه فیبر نوری منازل و مشاغل را آغاز کرده ایم که کار بسیار بزرگی است و انشاالله در سه سال آینده سرعت شبکه را چندین برابر می کنیم.

وی افزود: صحبت از پنجره خدمات ملی است که ماه آینده توسط رئیس جمهور محترم افتتاح می شود و تمامی خدمات دولتی از طریق یک آدرس اینترنتی و با احراز هویت واحد در دسترس مردم قرار می گیرد.

دکتر زارع پور گفت: «تحولات بزرگی در حوزه فضا صورت گرفته است. پس از یک دهه رکود در این صنعت، سال گذشته برای اولین بار شورای عالی فضایی با حضور رئیس جمهور تشکیل شد و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره نور که سال گذشته با پرتابگر بومی پرتاب شد، اکنون عملیاتی شده و تصاویر را با دقت 10 متر ارسال می کند.

وی ادامه داد: همکاری های بزرگ بین المللی را در این زمینه آغاز کرده ایم از جمله ماهواره خیام که در روسیه پرتاب شد.

دکتر زارع پور گفت: ما در ابتدای راه هستیم، همچنان می‌توانیم ماهواره‌های 50 کیلوگرمی را تا 500 کیلومتر در مدار قرار دهیم. امیدوارم در دو یا سه هفته آینده ماهواره جدیدی را آزمایش کنیم که بتواند 100 کیلوگرم را در مدار قرار دهد و خدا را شکر تا پایان دولت به 500 کیلوگرم خواهیم رسید و سپس به مدارهای بالاتر خواهیم رفت که بسیار بزرگ است. رویدادی در کشور و مایه افتخار است.

وی افزود: همکاری های بین المللی بسیار مهمی در حال انجام است و انشالله با تولید خیام 2، 3 و 4 در ایران موافقت کرده ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: رئیس سازمان فضایی روسیه اولین کشوری است که انسان را به فضا می فرستد و همچنان ماهانه دو یا سه نفر را از همان جایی که خیام پرتاب شده است به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد. در صنعت بیشتر 70 سال است که فضا کار می کند فضا و چرخه نظامی از ما تمجید کردند که با وجود چهل سال تحریم، نه تنها پشت نکردیم، بلکه اکنون محصولات کشورمان به کشورهای دیگر صادر می شود و کارشناسان ما مدیریت کردند. همکاری با کارشناسان فضایی درجه یک در جهان. این لاف زدن است.

وی گفت: دولت به فضل الهی و با کار جهادی و بین المللی در تلاش است تا مشکلات ریشه ای کشور را حل کند، اما در سفر اول رئیس جمهور بر اساس پروژه های نیمه تمام است و کار کارشناسی شده است. در حال انجام است و این امکان برای حل کارهایی که در طول سفر باید انجام شود وجود ندارد و حداکثر دو یا سه کار حیاتی که در برنامه سفر قابل مشاهده نیستند را می توان تایید کرد و تمامی مشکلات در این سفر قابل حل نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید