یارانه تنظیم بازار میوه شب عید حذف شد

یارانه تنظیم بازار میوه شب عید حذف شد

معاون سازمان تعاون روستایی کشور گفت: امسال یارانه ای برای تنظیم بازار میوه در نظر گرفته نشده است و تنها در موارد بسیار خاص با تعیین تکلیف استانی قیمت میوه برای اقشار آسیب پذیر تعیین می شود. سفارش داده و یارانه پرداخت خواهد شد.

مرتضی معتمد معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور گفت: برنامه ای برای بازار میوه در شب بیرم به سازمان تعاون روستایی ابلاغ نشده است و بخش خصوصی باید نسبت به ساماندهی بازار میوه در شب بیرم اقدام کند. شب عید

وی افزود: تنظیم بازار شب بیرم امسال به بخش خصوصی واگذار شده و سازمان تعاون روستاها فقط بر حسن اجرای آن نظارت دارد.

قیمت خرید میوه بایرام امسال مشخص نشده است
معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: بر این اساس قیمت تنظیم بازار میوه برای مصرف کننده در هر استان در کارگروه استانی تعیین می شود اما قیمت خرید تعیین نمی شود.

وی در پاسخ به این سوال که منظور از بخش خصوصی چه تشکل یا اتحادیه ای است، گفت: خیر. در هر استان، یک قیم از سوی خود کارگروه استان تعیین خواهد شد.

معتد در پاسخ به اینکه چرا خرید میوه در شب بایرام هنوز آغاز نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای ستادی استان در حال تعیین ناظر هستند و خرید هنوز آغاز نشده اما مراحل اجرایی در حال انجام است.

معاون فنی و بازرگانی سازمان تعاون روستایی کشور نیز در واکنش به کاهش قیمت پرتقال در مراکز تولیدی به کیلویی 3 هزار تومان گفت: با آغاز خرید میوه در آستانه عید قیمت ها برای تولید کننده متعادل خواهد بود.

وی بیان کرد: از آنجایی که قیمت خرید تعیین نشده است، خریداران برای قیمت ارزان تر با یکدیگر رقابت می کنند اما باید به گونه ای عمل شود که کشاورزان متضرر نشوند.

معاون سازمان تعاون روستایی کشور ادامه داد: در زمان خرید باید قیمت پرتقال کمی به نفع باغداران گران شود اما این روند برای سیب برعکس است.

وی در پاسخ به اینکه امسال دولت برای تنظیم بازار شب بیرم یارانه ای در نظر گرفته است، گفت: برای تنظیم بازار میوه در شب بیرم امسال یارانه ای در نظر گرفته نشده است و فقط در شرایط بسیار ویژه است. مواردی که گروه کارگری استان تعیین می کند، قیمت میوه برای اقشار آسیب پذیر گران است، با پرداخت یارانه، قیمت سفارش میوه ها تعیین و یارانه پرداخت می شود.

بر اساس این گزارش، هر ساله ثمره های مورد نیاز برای تنظیم بازار شب عید توسط دستگاه های دولتی از جمله سازمان تعاون روستایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی انجام می شود، اما این موضوع انتقاداتی را به همراه داشته است. . خرید گران قیمت میوه تنظیم بازار شب بیرم توسط دولت یا فساد بخشی از میوه تنظیم بازار منجر به خسارت به اموال عمومی شد که انتقادهایی را نیز به دنبال داشت.

به همین دلیل امسال دولت از خرید میوه در آستانه عید صرف نظر کرد و آن را به بخش خصوصی واگذار کرد و بر روند اجرای صحیح آن نظارت دارد. یکی از نکات حساس در این زمینه حذف یارانه برای تنظیم بازار شب عید است، باید منتظر ماند و دید قیمت های بازار شب عید چقدر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید