یارانه جدید در سال 1401 تصویب شد

محمد محبر یکشنبه شب در جلسه هیئت دولت گفت: همه دستگاه ها و وزارتخانه های دولت سیزدهم ماموریت دارند برنامه ریزی دقیق برای حذف ارز 4200 تنی روزانه در دستگاه های مربوطه خود را دنبال کنند. فساد در کشور اما اجرا و مدیریت صحیح طرح حذف ارز ترجیحی می تواند اثرات مثبت و عمده زیادی بر اقتصاد کشور در نسل فعلی و آینده داشته باشد.
وی افزود: دولت سیزدهم برای حذف ارز 4200 گام برداشته است و امیدواریم با همکاری سه قوه و با کمک مردم بتوانیم این پروژه بزرگ را برای نوسازی اقتصاد کشور با موفقیت اجرا کنیم. “

محبر با تاکید بر اینکه دولت برنامه ها و اقدامات لازم را برای اثرات حذف ارز 4200 تومانی ارائه کرده است، گفت: بعد از اجرای این طرح سطح جامعه وجود ندارد.

جلوگیری از تورم و افزایش پایه پولی و نقدینگی در کشور
معاون اول رئیس جمهور همچنین به برنامه دولت برای کمک به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر پس از حذف ارز 4200 تومانی از بودجه کشور اشاره و تصریح کرد: حساب های بانکی گروه های مختلف برای جلوگیری از تورم و افزایش پایه پولی مورد بررسی قرار گرفت. نقدینگی در کشور علاوه بر حمایت و رفع آثار حذف ارز 4200.

مخبر با اشاره به برنامه های دولت در سال جاری از جمله در حوزه مسکن و رفع فقر مطلق در جامعه افزود: 25 درصد افزایش نمی یابد و ضمانت های اجرایی برای این برنامه دولت لحاظ شده است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از توزیع 40 هزار میلیارد تن ودیعه مسکن بین اقشار آسیب پذیر و تکمیل نیمه تمام پروژه مسکن مهر، برنامه دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و مالیات مسکن خالی خبر داد. گسترش برنامه های مسکن برای مردم، به ویژه زوج های جوان، طی چهار سال آینده.

این مخبر با اشاره به شعارها و وعده های رئیس جمهور در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مبنی بر ریشه کنی فقر مطلق در کشور، گفت: دولت برنامه های مختلفی را برای ریشه کنی فوری فقر مطلق در نظر گرفته است که از جمله آن می توان به واگذاری سهام اشاره به کاهش فقر اشاره کرد. دهک ها و مصمم هستیم که این وعده رئیس جمهور تا پایان سال جاری محقق و فعال شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به تغییر قیمت برخی کالاها در کشور اشاره کرد: وی افزایش قیمت جهانی برخی از کالاهای اساسی، بحث ارزش افزوده 9 درصدی، تغییر در عوارض گمرکی و رویدادهای بین المللی منطقه به ویژه جنگ اوکراین که سایر کشورها را تحت تاثیر قرار داد، یادآور شد.

کالاهای اساسی در کشور به وفور وجود دارد
این مخبر تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل برخی مشکلات داخلی از جمله اجرای تدریجی لغو ارز 4200 برای برخی کالاها، قیمت برخی کالاها در کشور افزایش یافته و با وجود افزایش 70 درصدی قیمت های جهانی، خوشبختانه به وفور وجود دارد. کالاهای اساسی در کشور آن را دارد.

محبر با اشاره به مشکلات دولت سیزدهم در روی کار آمدن از جمله افزایش هزینه های جاری، کاهش فروش نفت، انجماد پول ایران در کشورهای خارجی و مرگ و میر بالا به دلیل ولیعهدی، تاکید کرد: همه ارکان دولت سیزدهم موفق به هماهنگی شده است. و ضمن پیگیری آزادسازی ارزهای ایران در سایر کشورها و افزایش ذخایر و فروش نفت، وضعیت انبارها و کالاهای اساسی کشور را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید