یارانه نقدی در سال آینده افزایش نمی یابد

یارانه نقدی در سال آینده افزایش نمی یابد

روز جدید سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: یارانه نقدی در سال آینده تغییر نخواهد کرد. در صورت بازنگری به آنها یارانه بدهید.

رحیم زارع درباره میزان پرداخت یارانه نقدی در سال آینده گفت: دولت پیش بینی می کند با حذف ارز ترجیحی میزان یارانه نقدی افزایش یابد. کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد و در نتیجه یارانه نقدی در سال آینده افزایش نخواهد یافت. البته نهایی شدن این موضوع منوط به تایید عمومی است.

وی افزود: کمیسیون تلفیق نیز مصوب کرده است که 9 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و 3 میلیارد دلار اختصاص دهد. 75000 میلیارد ریال خرید گندم. خرید گندم از محل یارانه تبصره 14 که از 7000 تن در کیلوگرم به 9500 تن افزایش یافت. در این شرایط، میزان یارانه ها در سال آینده تغییری نمی کند و مانند سال های گذشته خواهد بود، زیرا منابعی برای افزایش یارانه نقدی وجود ندارد و تمام اعتبارات برای واردات کالاهای اساسی و خرید گندم ارز ترجیحی داده می شود. .

زارع در خصوص نامه اخیر رئیس جمهور مبنی بر اصلاح لایحه بودجه گفت: رئیس جمهور برای تقویت بازار سرمایه نرخ مواد اولیه پتروشیمی حاصل از گاز پتروشیمی را در بودجه کاهش داده است که این یک نامه کلی برای تقویت بازار سرمایه است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه با اشاره به آخرین مصوبات کمیته تلفیق گفت: بر اساس این مصوبه سال آینده سرپرستان خانوارهایی که یارانه آنها کاهش یافته است درخواست خود را در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون ثبت کردند. این حکم برای سال آینده است که در صورت تصویب مجلس و هیات امنا اجرایی می شود.

زارع افزود: بانک مرکزی همچنین مکلف شد 2 هزار میلیارد تن تجهیزات برقی سازی چاه های کشاورزی را از طریق شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت اختصاص دهد.

زارع ادامه داد: همچنین با توجه به هنر. در ماده 29 قانون ششم مدیریت ساختاری کلیه دستگاهها اعم از بانک مرکزی، سازمان مالیاتی، سازمان بورس، نیروی انتظامی، خزانه داری کل کشور، حراست مرکزی، اموال کشور و سازمان ثبت مکلف شدند: مورد نیاز وزارت تعاون به صورت آنلاین و رایگان برای تکمیل پایگاه اجتماعی ایران. وزارت تعاون نیز برای رسیدگی و رفع نگرانی های امنیتی ایجاد شد.

وی افزود: مبلغ 200 میلیارد تن منابع صندوق ملی مسکن برای سامانه ملی املاک و مسکن کشور و سامانه ثبت نام و بهسازی متقاضیان و سامانه کنترل طرح های تولید مسکن و جهش تولید در نظر گرفته شده است. همچنین 550 میلیارد تن به جمعیت هلال احمر و 187 میلیارد تن به وزارت بهداشت وام بابت هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای اعطا شد.

زارع افزود: بر اساس مواد 32 و 33 قانون ششم توسعه، مبلغ 5 هزار میلیارد تن و یک هزار میلیارد تن برای پرداخت سهم دولتی به صندوق بیمه کشاورزی به صورت نقدی یا اسناد خزانه ضمانت شده دولتی در نظر گرفته شده است. که 50 درصد اسناد نقدی است باید از بانک کشاورزی باشد. همچنین 25 درصد از درآمد واردات خودرو به تکمیل پروژه های ریلی با اولویت مناطق فقیرنشین اختصاص یافت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 1401 گفت: شرکت مادر تخصصی شهرسازی و سازمان زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند بنا به درخواست مالکان زمین خود را به مدت 99 سال به این مالکان اجاره دهند. مالکان مهر «همچنین مالیات هر واحد مسکن مهر 300 هزار تن تعیین شده است که برای آماده سازی، محوطه سازی و زیرساخت های مورد نیاز این واحدها هزینه می شود.

زارع افزود: یک میلیارد میلیارد تن از مجموع 10 میلیارد تن اموال منقول و غیرمنقول و زمین مازاد وزارت راه و شهرسازی برای احداث راه های عشایری اختصاص یافته است. همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شد زمین های مورد نیاز برای ساخت پاسگاه ها، کلانتری ها، پایگاه های مقاومت، سالن های فرهنگی ورزشی بسیج و استادیوم های 15 هزار نفری که جزو پروژه های ملی مسکن و شهرک ها هستند را تامین کند. بگذارش زمین.

وی در پایان گفت: دو درصد از مجموعه حقوق معادن یا منافع اموال معادن استان برای اصلاح راه های متصل به معادن همان استان ها در اختیار آنها قرار گرفت. همچنین به شورای برنامه ریزی استان اجازه داده شد 5 درصد از دارایی های سرمایه ای هر استان را برای بازسازی و تجهیز رده های انتظامی همان استان با اولویت پاسگاه ها و کلانتری های همان استان هزینه کند.

دیدگاهتان را بنویسید