یافتن 700 هکتار زمین ملی برای اجرای طرح ملی مسکن

ساعت: 14:48
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781320

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اعلام کرد؛

کاسم قاسمی گفت: تاکنون به جز شش شهر، 700 هکتار از اراضی ملی برای سایر شهرهای خراسان شمالی برای ساخت واحدهای مسکونی در طرح جهش تولید مسکن شناسایی و جانمایی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قاسم قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصرترک گفت: ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در قالب طرح جهش مسکن طی چهار سال آینده یکی از سیاست های اصلی دولت است که در دستور کار دولت قرار دارد. .

قاسمی گفت: سهم خراسان شمالی در طرح جهش تولید مسکن در کشور ساخت 12 هزار واحد مسکونی در سال است.

وی افزود: برای اجرای این طرح طی چهار سال آینده 48 هزار مسکن شهری در خراسان شمالی ساخته می شود و نیاز استان به تامین مسکن جمعیت متقاضی تا 10 سال آینده تامین می شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی برای اجرای این طرح، اراضی ملی را در مناطق شهری استان شناسایی و جانمایی کرده است، گفت: تاکنون به استثنای شش شهر، برای سایر شهرستان ها در خراسان شمالی در طرح جهش تولید مسکن 700 هکتار از اراضی ملی برای ساخت واحدهای مسکونی شناسایی و جانمایی شده است.

وی افزود: این زمین ها به سازمان ملی مسکن کشور ارائه می شود.

قاسمی همچنین خاطرنشان کرد: برای شش شهر دیگر نیز به دلیل کمبود زمین ملی در محدوده این شهرها، وارد محدوده شدیم تا با الحاق پهنه ها در اختیار آنها قرار دهیم.

وی گفت: الحاق زمین به مرزهای این شهرستان ها در کمیته ماده 5 این شهرستان ها و سپس در کارگروه زیرساخت های استان بررسی و برای آنها مصوبه دریافت می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: پس از تصویب مصوبه، گزارش آن برای تصویب به شورای عالی شهرسازی ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه انتخاب و بومی سازی زمین برای اجرای طرح تولید مسکن زمین هایی را انتخاب کرده ایم که دارای زیرساخت های لوله کشی، برق و گاز هستند.

قاسمی در ادامه با اشاره به فعال شدن سامانه پرش در صنعت مسکن برای ثبت نام متقاضیان از ۱۸ مهرماه و مهلت ثبت نام تا پایان ۱۸ آبان گفت: از خراسان شمالی تا ۱۸ آبان ماه سال جاری 5 هزار و 640 متقاضی در این سامانه ثبت نام کرده اند اما تعداد ثبت نام کنندگان افزایش یافته است.

وی افزود: با تکمیل ثبت نام از متقاضیان، سیاست های اجرای این طرح در سطح استان تعریف و شفاف سازی می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا اعتبارات بیشتری برای اجرای این طرح در روستا داشته باشیم.

وی همچنین یادآور شد: طرح دو فوریتی تولید و عرضه مسکن در 25 آبان ماه سال جاری در مجلس بررسی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه ساماندهی بازار مسکن هدف اصلی طرح جهش تولید مسکن است، سرفصل هایی به عنوان حمایت مالی از انبوه سازان، صنعتگران و سازندگان ارائه می شود. بازتوزیع عادلانه واحدهای مسکونی در جلسه علنی مجلس خواهد بود.

وی همچنین گفت: استفاده از 20 درصد منابع داخلی بانک ها در قالب ارائه تسهیلات بانکی در ساخت مسکن نیز به تصویب شورای پول رسیده است.

قاسمی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اقدام ملی مسکن در حال اجرا گفت: با توجه به اجرای این پروژه که دارای قراردادهای 18 ماهه است، امیدواریم در مهلت مقرر در مصوبه مذکور به بهره برداری برسد. قرارداد.

وی روند توسعه فیزیکی مسکن در برنامه اقدام ملی مسکن در شهرهای شیروان و اسفراین را به خوبی تشریح کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره افزایش هزینه های تولید در این پروژه نیز گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور هر ساله تعدیل هزینه را محاسبه می کند که اساس فهرست بهای این پروژه بوده است. پروژه.”

وی درباره بهره برداری از مسکن مهر ناتمام نیز گفت: در استان 2 هزار مسکن مهر در قالب قرارداد سه جانبه همچنان ناتمام مانده و 1100 واحد نیز تا دو ماه آینده تکمیل و تحویل می شود.

قاسمی درباره پروژه ناتمام مسکن ارمغان نیز گفت: تاکنون 70 واحد از این پروژه به اتمام رسیده و در نظر داریم بلوک های ناتمام باقی مانده این پروژه را نیز تکمیل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید