یال های هلیل آباد خط مقدم مقابله با ریزگردها / 20 هزار هکتار پشته در مناطق کویری هلیل آباد


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855876

رئیس اداره منابع طبیعی و حوضه آبریز هلیل آباد اعلام کرد.

ترابی باغات هلیل آباد را خط مقدم مقابله با ریزگردها دانست و گفت: 20 هزار هکتار باغ در مناطق جنوبی و کویری شهرستان هلیل آباد کاشته شده که جان 15 روستایی را نجات داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید ترابی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هلیل آباد در گفتگو با صبح توس؛ وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از مساحت شهرستان هلیل آباد را مراتع و مناطق بیابانی تشکیل می دهد، گفت: اغلب سطح این اراضی پوشیده از شن و ماسه شناور و در مناطق جنوبی خاک شور است.

وی با بیان اینکه خاک های شنی و شور با بادهای غالب به حدود 15 روستای جنوب هجوم آورده و کشاورزی و زندگی روستائیان را مختل کرده است، خاطرنشان کرد: بیشتر مناطق کویری شهرستان هلیل آباد جزو مناطق بحرانی است. که باید تثبیت شوند.

رئیس اداره منابع طبیعی و مدیریت آب هلیل آباد با تاکید بر اینکه تثبیت مناطق بیابانی از طریق عملیات های مختلف از جمله درختچه هایی مانند زالزالک، گیاهان پایدار انجام می شود، گفت: مشکلاتی داشت که با شروع سرامیک کاری برطرف شد. .

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 20 هزار هکتار زالزالک در مناطق جنوبی و بیابانی شهرستان هلیل آباد برداشت شده است، اذعان داشت: جلوگیری از گرد و غبار، ایجاد اکسیژن، تولید علوفه دام، توسعه کشاورزی و دامپروری و تثبیت زندگی شهری. روستا یکی از اثرات مثبت کشت تاغ در این منطقه است.

ترابی گفت: تگزارها 15 روستا را محاصره کرده اند و اولویت اول ما حفظ جنگل های تاغ است که به خودی خود امکان پذیر نیست اما برای این امر نیازمند همکاری مردم هستیم. یا تصرف اراضی ملی و قطع درختان برای گزارش این مهم در 1504 و 139 از اراضی جنگلی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید