یحیی ناجی مهاجم پرسپولیس شد

یکشنبه گذشته در تمرین پرسپولیس اتفاقی افتاد که همه بازیکنان این تیم را شوکه کرد!
حتما می دانید که حامد پاکل در صحنه ای که قصد داشت با سر به توپ ضربه بزند به سر و گردن دروازه بان پرسپولیس برخورد کرد که باعث شد بار دیگر با فرود و برخورد به زمین ضربه ای به او وارد شود. صورت. خوشبختانه با اقدام سریع کادر پزشکی و با کمک بازیکنانش و کادر فنی او در نهایت به خود آمد. اقدامات لازم برای اطمینان از وضعیت تنفسی وی انجام شد و سپس برای مراقبت های پزشکی بیشتر و معاینات تخصصی تکمیلی توسط متخصصان به بیمارستان منتقل شد.

آنچه شاید ندانید از اقدام موثر و آرام یحیی گل محمدی است. سرمربی پرسپولیس وقتی دید فک شاگردش قفل شده است بلافاصله دست به کار شد و در اولین تلاش سعی کرد فک حامد پاکل را باز کند.

یحیی گل محمدی با شجاعت اولین قدم را برداشت تا اینکه پزشکان از روی زمین رسیدند و زبان پاکش را بیرون آوردند تا نفس بکشد.

این کار ارزشمند یحیی گل محمدی در مسابقه فوتبال و رسمی کشورمان بی سابقه بود.

حدود 3 سال پیش در دیدار ذوب آهن و استقلال تهران اتفاق عجیبی رخ داد. لحظه به ثمر رسیدن گل اول ذوب آهن توسط استقلال، حبیب زاده بازیکن تیم اصفهانی پس از برخورد شدید پاهای وریا گفوری با سر او روی زمین افتاد و بیهوش شد. شادی بعد از آب شدن گلها چند ثانیه بیشتر طول نکشید. چون متوجه وخامت حال حبیب زاده شدند و دور او جمع شدند. در این لحظه مهدی رحمتی از بازیکنان خواست که دور او تنها بمانند و سپس خیلی سریع زبان بازیکن فولاد را از فک بیرون کشید. به گواه شواهد، اگر رحمتی این کار را نمی کرد، احتمالا حبیب زاده با چسباندن زبان به مجاری تنفسی جان خود را از دست می داد. اوضاع به حدی بود که پزشک استقلال به کمک پزشک آهنین آمد و در نهایت بازیکن مصدوم با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

معروف ترین نمونه فرانسیس کونه، یک فوتبالیست توگو بود. او جایزه گالا بازی جوانمردانه فیفا را به خاطر کاری مشابه کاری که رحمتی انجام داد دریافت کرد.

البته در سال 2015 این اتفاق در لیگ دسته اول فوتبال ما افتاد. در شرح این حادثه آمده است: در جریان بازی خونه به خونه بابل و صنعت نفت آبادان، محمود تیگونورد بازیکن نفت آبادان پس از برخورد با بازیکن خونه به خونه از هوش رفت و با چشمان به سمت پایین به زمین افتاد. و آرواره اش قفل شده بود، زبانش در دهانش می چرخید و نفسش را حبس می کرد. اتفاقی تلخ و وحشتناک که تمامی بازیکنان و کارکنان دو تیم حاضر در زمین را به گریه و ناامیدی واداشت تا برای ورود به زمین آمبولانس درخواست کنند. در همین حال سعید الوردی کمک داور با سوت داور فک قفل شده را باز کرد و با تنفس مصنوعی جان این بازیکن را نجات داد و بازیکن مصدوم با آمبولانسی که به میدان آمده بود به بیمارستان منتقل شد.

دیدگاهتان را بنویسید