یحیی یحیی کیست؟ رکورد ناراحت کننده مهاجم جدید پرسپولیس

یحیی یحیی کیست؟  رکورد ناراحت کننده مهاجم جدید پرسپولیس

لئاندرو پریرا بازیکن تازه وارد پرسپولیس که به احتمال زیاد می تواند شاگردان یحیی گل محمدی را از بازی بعدی این تیم در لیگ برتر مقابل آلومینیوم اراک همراهی کند، در شرایطی به این تیم می پیوندد که در سال های اخیر روند نزولی را تجربه کرده است.

نگاهی به عملکرد این بازیکن به خصوص در سال های اخیر نشان می دهد که لئاندرو پریرا از سال 2020 روندی نزولی داشته است و احتمالا پس از ترک عرصه فوتبال ژاپن و سفر به خاورمیانه، در سن 31 سالگی دوباره به دنبال اوج گیری است.

مهاجم خوش تیپ و قد بلند
مهاجم جدید پرسپولیس در شهر آراکاتوبا با جمعیتی نزدیک به 200 هزار نفر در 532 کیلومتری شمال غربی ایالت سائوپائولو برزیل متولد شد. این بازیکن قد بلند 190 سانتی متر قد و 76 کیلوگرم وزن دارد که نشان می دهد او فوتبالیستی قوی و چابک است و قدرت بالایی در تقبیح توپ های هوایی دارد.

این فقط نوک حمله بود!
او از زمان شروع فوتبال رسمی خود در سال 2012، در پست های مهاجم و میانی فوتبال بازی می کند و راست دست است. او که فوتبال خود را از برزیل و تا چندی پیش در جی لیگ ژاپن آغاز کرد، همیشه در تیم هایی که در آنها بازی کرده در نوک خط حمله بازی می کرد.

شکست در بلژیک و بازگشت به خانه
پریرا فوتبال حرفه ای خود را از سال 2012 در برزیل آغاز کرد و تا سال 2015 در کشورش حضور داشت و اولین بار با ورود به لیگ بلژیک طعم لژیونر شدن را چشید. پریرا در فصل 2015-2016 به کلوب بروژ پیوست اما پس از 17 بازی برای این تیم، در 660 دقیقه حضور در این تیم اروپایی حتی یک گل هم به ثمر نرساند و در حالی که به عنوان بازیکن قرضی قرارداد داشت، بازگشت. دوباره به برزیل رفت تا اینکه راهی ژاپن شد و همان جا توپ زد

فقط 6 گل در فصل جی لیگ 2019
ورود پریرا به لیگ فوتبال ژاپن یا جی لیگ در سال 2019 انجام شد. او با پیوستن به تیم ماتسوموتو یاماگا در اولین فصل حضورش، در 12 بازی در نیمه دوم رقابت های ژاپن تنها دو گل به ثمر رساند. پریرا سپس در نیمه دوم فصل 2019 به سانفرز هیروشیما پیوست و در 9 بازی 4 گل به ثمر رساند.

بهترین فصل گلزنی پریرا
فصل 2020 اوج درخشش پریرا در سال های اخیر بود. او در این فصل در 26 هفته در هیروشیما 15 گل به ثمر رساند که میانگین 1.7 گل در هر بازی برای این بازیکن به جای گذاشت. 1832 دقیقه حضور در این تیم این فرصت را به وجود آورد تا بهترین آمار گلزنی این بازیکن در دوران فوتبالش (از سال 1391 تا کنون) را در همان فصل به یادگار بگذارد.

اوزاکا 15 گل خورد!
اما افول پریرا دوباره از سال 2021 شروع شد! این بازیکن پس از درخشش در تیم هیروشیما مورد توجه مدیران باشگاه اوزاکا گامبای قرار گرفت و به این تیم پیوست. اما پریرا با وجود حضور در 24 بازی، تنها 5 گل در فصل به ثمر رساند! این در حالی بود که او 1315 دقیقه برای آن تیم بازی کرد اما با میانگین «هر 263 دقیقه یک گل» رکورد ضعیفی از خود به جای گذاشت.

دوباره پاییز در سال دوم!
روند نزولی این بازیکن در فصل 2022 (فصل گذشته) نیز ادامه یافت و پریرا برزیلی در 23 بازی برای تیم گامبا اوزاکا تنها 4 گل به ثمر رساند! او فصل گذشته 1012 دقیقه برای تیم ژاپنی به میدان رفت که در 11 مسابقه در ترکیب اصلی قرار گرفت و در 12 دیدار به عنوان ذخیره به میدان آمد.

شکست کامل در جام حذفی!
او در این مدت برای تیم های مختلفی در جام حذفی نیز بازی کرده است اما آخرین گل او در این مدل مسابقات به فصل 2020 (سه فصل پیش) و حضور در تیم هیروشیما برمی گردد. دیداری که یاران پریرا مقابل یوکوهاما با نتیجه دو بر صفر پیروز شدند و پریرا در دقیقه 47 گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

گلزنی در لیگ قهرمانان آسیا
پریرا در لیگ قهرمانان آسیا 2021 با گامبا اوزاکا در 6 بازی به مدت 192 دقیقه به میدان رفت و موفق شد دو گل به ثمر برساند. این گل ها در مرحله گروهی به ثمر رسید که یکی از آنها در دیدار گامبا مقابل تامپینز روورز سنگاپور بود که تیم ژاپن با نتیجه 2–0 پیروز شد. گل دوم پریرا در بازی مقابل چیانگ رای یونایتد تایلند به ثمر رسید و این دیدار در خانه با تساوی 1–1 به پایان رسید و مهاجم تک گل را به ثمر رساند.

آخرین گل پریرا در تابستان شکوفا می شود
اما از آخرین گل مهاجم تازه وارد پرسپولیس 4 ماه و 10 روز می گذرد. این بازیکن آخرین گل تیمش را در دیدار تیم گامبا اوزاکا در خانه ویستل کوبه به ثمر رساند. این دیدار در هفته لیگ CMJ برگزار شد که یاران پریرا با نتیجه دو بر یک مغلوب میزبان شدند. پریرا در دقیقه 55 اولین گل بازی را به ثمر رساند اما هم تیمی هایش نتوانستند به خوبی از آن گل مراقبت کنند زیرا در دقیقه 83 و سوم وقت تلف شده دو گل دریافت کردند تا باخت. از آن تاریخ (27 شهریور امسال) این بازیکن در یک مسابقه موفق به گلزنی نشده است.

آخرین گزارش مصدومیت پریرا
آخرین مصدومیت پریرا پاییز گذشته بود. او ابتدا 10 بازی تیمش را در نوامبر 2021 به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه همسترینگ از دست داد، اما به میادین بازگشت اما پس از 9 روز (5 دسامبر 2021) دوباره در همان ناحیه خود را مصدوم کرد و 18 روز دیگر از میادین دور بود. در این دوره، گامبا اوزاکا 3 بازی دیگر را از دست داد، بنابراین تیمش در فصل گذشته 13 بازی را از دست داد.

دستمزد هنگفت این مهاجم 900 هزار یورو است
مهاجم جدید پرسپولیس در سایت نقل و انتقالات 600 هزار یورو ارزش گذاری شده است. این در حالی است که قیمت این بازیکن 5 سال پیش (حدود سال های 2016 تا 2018) به 2.5 میلیون یورو افزایش یافت، اما اکنون این بازیکن 31 ساله که با احتساب قیمت هر کدام، افت عملکردی را پشت سر گذاشته است. یورو 44 هزار تومان چیزی حدود 27 میلیارد تومان برای یک فصل بازی در تیم پرسپولیس روی دست مدیران این باشگاه خرج شده است. ناگفته نماند که بسیاری از مواقع قیمت ها در بازارهای نقل و انتقالات تقریبی و نادرست است.

ضمنا قرارداد این بازیکن تا 18 تیر 1402 به مدت یک فصل و نیم است و با افزایش نیمی از این مبلغ برای نیم فصل جاری لیگ بیست و دوم، احتمال دارد پریرا با مبلغ 900 هزار یورو به پرسپولیس بپیوندد. تقریباً معادل 40 میلیارد تومان است اما منابع خبری نزدیک به باشگاه مجموع قرارداد 1.5 فصلی او را 600 هزار یورو می گویند.

دیدگاهتان را بنویسید