یمن اعدام اسرا توسط نیروهای سعودی را جنایت جنگی می خواند

وزارت امور خارجه یمن اقدامات اخیر نیروهای مستعفی دولت یمن علیه اسرا و اجساد آنها را که به دریا انداخته شده را جنایت جنگی توصیف کرد و گفت: این اقدام مشمئز کننده نقض آشکار کلیه قوانین بین المللی و بشردوستانه به ویژه توافق ژنو است. برای معالجه اسیران جنگی.

به گفته اداره دولتی دولت نجات ملی یمن، ائتلاف متجاوزان آمریکا-عربستان سعودی و امارات و مزدوران آن فجیع‌ترین جنایات را علیه اسیران جنگی و کمیسیون‌های مردمی از زمان تجاوز 26 مارس مرتکب شده‌اند. 2015، شامل اعدام، شکنجه، مثله کردن، کندن پوست و زندان. او بدترین کار را انجام داد.

وزارت امور خارجه یمن در ادامه از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت، شورای حقوق بشر سازمان ملل و تمامی گروه های حقوق بشری خواست سکوت را بشکنند و جنایت نیروهای تحت حمایت عربستان سعودی را محکوم کنند.

رئیس کمیته ملی اسرای یمنی یک روز پیش از آن یادداشت اعتراضی به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن و کمیته بین المللی صلیب سرخ در خصوص اعدام 10 اسیر یمنی توسط این سازمان صادر کرد. مزدوران ائتلاف سعودی

عبدالقادر مرتضی در گفت و گو با شبکه خبری المسیره با بیان اینکه این جنایت و سایر جنایات ائتلاف سعودی به مرور زمان فراموش نخواهد شد، بر لزوم تعقیب عاملان این جنایات تاکید کرد.

وی افزود: جنایت اعدام این 10 اسیر مزدور روز گذشته و تنها یک روز پس از اعتراف رهبر گروه القاعده یمن مبنی بر همکاری و همکاری با ائتلاف سعودی در بسیاری از جبهه ها صورت گرفت.

این مقام یمنی همچنین هویت 10 اسیر یمنی را فاش کرد که پنج نفر از آنها اهل استان الخدیده، چهار نفر از استان الحجه و یک نفر از استان المحویت هستند.

وی در عین حال افزود: اطلاعات دقیقی از مجرمان، عاملان و برخی عاملان این جنایت داریم و تمامی جزئیات را در پرونده ثبت کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید