یورش اف بی آی به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا

یورش اف بی آی به اقامتگاه ترامپ در فلوریدا

روز جدید ترامپ در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «حقیقت» خود گفت که اف‌بی‌آی به‌طور غیرقانونی بازرسی غافلگیرکننده‌ای از اقامتگاه او انجام داده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفته است که ماموران اف بی آی به ویلای وی در فلوریدا در مار لاگو “تهاجم” کردند.

ساعاتی بعد، تایید شد که اف بی آی ویلای شخصی آقای ترامپ را در جریان تحقیقات در مورد اسناد رسمی ریاست جمهوری بازرسی کرده است.

او گفت که با سازمان های دولتی مناسب همکاری کرده و “این یورش بی دلیل به خانه من نه ضروری بود و نه مناسب.”

او گفت که این به معنای “استفاده از قوه قضاییه به عنوان سلاح” برای جلوگیری از نامزدی وی در انتخابات 2024 است.

او گفت: «چنین تهاجمی فقط در کشورهای ناکارآمد جهان سوم اتفاق می افتد. وی افزود: متأسفانه آمریکا هم اکنون در زمره این کشورها قرار دارد و فساد بی سابقه ای آن را فرا گرفته است.

حتی در صندوق عقب را برای من باز کردند!

اریک، پسر ترامپ، به فاکس نیوز گفت که حکم بازرسی مار لاگو مربوط به تحقیقات در مورد اسناد آرشیو ملی است.

آرشیو ملی، آژانس دولتی که سوابق ریاست جمهوری را نگهداری می کند، در ماه فوریه از وزارت دادگستری خواست تا در مورد نحوه کار ترامپ با اسناد رسمی تحقیق کند.

آرشیو ملی در آن زمان اعلام کرد که پانزده جعبه از مار-آ-لاگو را کشف کرده است که برخی از آنها حاوی اسناد طبقه بندی شده بودند.

رؤسای جمهور ایالات متحده طبق قانون موظفند تمام نامه ها، اوراق کاری و ایمیل های خود را به آرشیو ملی تحویل دهند. اما مقامات می گویند که رئیس جمهور سابق به طور غیرقانونی بسیاری از اسناد را از بین برده است.

آرشیو ملی می گوید که مجبور شد بسیاری از این اسناد را دوباره بچسباند. در آن زمان ترامپ این گزارش ها را «اخبار جعلی» خواند.

یکی از مشاوران ارشد ترامپ در پالم بیچ نیز به سی بی اس گفت که یورش ماموران مربوط به اسناد ریاست جمهوری بوده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: «این مربوط به PRA (قانون اسناد ریاست جمهوری) است.
“آیا تا به حال در مورد حمله به آن چیزی شنیده اید؟”

این منبع آگاه افزود: «آنها فقط از اینجا خارج شدند و چیز زیادی با خود نبردند.

حکم بازرسی فدرال باید توسط قاضی امضا شود. مجریان قانون باید شواهدی ارائه کنند که نشان دهد جستجو احتمالاً شواهدی مبنی بر نقض قانون به دست می دهد.

یک مقام پلیس ناشناس به سی بی اس گفت که در جریان بازرسی چندین جعبه از مار لاگو گرفته شد. وی افزود: در اجرای این دستور دوشنبه شب هیچ دری به اجبار باز نشد.

مگی هابرمن، خبرنگار نیویورک تایمز، در کتاب آتی مرد با اعتماد به نفس می نویسد که کارکنان کاخ سفید گاهی اوقات یک دسته کاغذ پیدا کرده اند که سیفون توالت را مسدود کرده است که به نظر آنها کار ترامپ است.

خانم هابرمن عکس هایی به دست آورده که به گفته او اسنادی را در توالت کاخ سفید نشان می دهد.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید به CBS گفت که دولت هیچ اطلاع قبلی از حمله برنامه ریزی شده FBI به خانه آقای ترامپ ندارد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، گفت که او تماس های خود را با مقامات ارشد وزارت دادگستری محدود کرده است تا از هرگونه فشار سیاسی جلوگیری کند.

Mar-a-Lago یک باشگاه خصوصی و همچنین استراحتگاه زمستانی خانواده ترامپ است.

در طول مبارزات انتخاباتی، بایدن قول داد که در امور وزارت دادگستری دخالت نکند. رئیس‌جمهور کنونی و خانواده‌اش نیز منتظرند تا ببینند آیا دادستان‌های فدرال پسرش هانتر را به فرار مالیاتی یا اتهامات دیگر متهم خواهند کرد.

مطالعات دیگر

علاوه بر تحقیقات آرشیو ملی، یک کمیته ویژه مجلس نمایندگان مدعی است که هجوم به کنگره در 6 ژانویه 2021 – زمانی که حامیان ترامپ سعی کردند مانع از تایید نتایج انتخابات و پیروزی بایدن شوند – بخشی از توطئه رئیس جمهور سابق بوده است. برای ماندن در قدرت

قانونگذاران حاضر در این هیئت گفتند ممکن است شواهد کافی برای متهم کردن ترامپ به مواردی مانند ممانعت از کنگره، توطئه برای کلاهبرداری از مردم آمریکا یا شاهد دستکاری وجود داشته باشد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی اقدامات ترامپ برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 است.

مریک گارلند، دادستان کل در ماه گذشته در پاسخ به سوال NBC که آیا نگران اتهامات احتمالی علیه رئیس جمهور سابق است یا خیر، تنها گفت که اجازه نخواهد داد “کسی” از این موضوع فرار کند.

دیدگاهتان را بنویسید