یکسان سازی و تناسب حقوق بازنشستگان باید اجرا شود

تعدادی از فعالان صنفی بازنشستگان کشوری در دیدار با رئیس خزانه داری کل کشور مطالبات خود را اعلام کردند. در این جلسه نمایندگانی از کانون های بازنشستگی 15 استان کشور در قالب وبینار حضور داشتند و جمعی از روسای کانون های بازنشستگی استان تهران حضور داشتند.

یکسان سازی و تناسب حقوق بازنشستگان باید اجرا شود
به گفته مستمری بگیران، همسان سازی دائمی دستمزدها، اجرای تناسب دستمزد و تخصیص 9 میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به صندوق، اجرای ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری و تعیین تکلیف آئین نامه اجرایی آن، اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همچنین تعیین تکلیف آیین نامه اجرایی آن از سوی دولت به منظور اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، انجام شد. که تاکنون در دولت مسکوت مانده است، تجمیع بیمه های موجود در قالب بیمه درمان جامع و فراگیر، احیای مجمع یا شورای عالی کانون های بازنشستگی کشوری، اصلاح و تصویب اساسنامه صندوق و تحول تامین سرمایه در سازمان بازنشستگی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

همچنین مستمری بگیران خواسته های دیگری مانند افزایش تسهیلات ازدواج فرزندان، وام ضروری و سفر و همچنین افزایش کمک هزینه سفر متناسب با هزینه های جاری، توجه به اشتغال فرزندان بازنشستگان، احیای طرح های کمکی دارند که کمک شایانی به این امر کرده است. معیشت مستمری بگیران، پرداخت معوقات و ایثارگران مستمری بگیران و همچنین اجرای مصوبات 15 درصدی وزارت بهداشت و درمان، پرداخت منظم کسورات از حقوق و رفع محدودیت گواهی کسر حقوق بازنشستگان را مطرح کردند.

به گفته فعالان صنفی، شفاف‌سازی حساب‌های حقوقی بازنشستگان و جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و همچنین شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی صندوق و درآمدهای حاصل از سودآوری شرکت‌ها از دیگر خواسته‌های روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران و سایر استان‌ها است. کشور در این نشست

دیدگاهتان را بنویسید