یکی از منظم ترین سال ها را در حوزه پرداخت داشتیم

وی افزود: نکته دوم این است که ما می خواستیم این برنامه راهبردی وجه تمایز موارد جاری و متعارف باشد که اگر این طرح نبود، معاونان خدمات و سازمان های وزارت اقتصاد این ویژگی را داشتند. اما ما آنچه را که تصویب و متمایز می کند می خواستیم به رویکردهای رئیس جمهور و دولت مردم نزدیکتر باشد.


اعطای 200 هزار فقره تسهیلات بدون وثیقه توسط بانک ها

وزیر اقتصاد با تشریح عملکرد این وزارتخانه در اجرای برنامه‌ها و دستورات رئیس‌جمهور، از ارائه تسهیلات بدون وثیقه به اقشار و اقشار فاقد تسهیلات بانکی توسط بانک‌های دولتی و بانک‌های دولتی خبر داد و تا پایان روز پنجشنبه گذشته، نزدیک به 200000 نفر از اوایل فوریه تاکنون بدون داشتن یک ضامن واحد وام دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه وضعیت وزارت اقتصاد در حوزه صندوق الکترونیک و هوشمند بسیار بهتر از سایر حوزه ها است و سازوکارهای سنتی به حداقل رسیده است، از سیستم الکترونیکی راضی هستند و می گویند حتی اگر رسید هم داشته باشیم. یا یک سند کاغذی، صندوقدار می گوید برو سامانه، از طریق سامانه ثبت نام کن تا بررسی شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روزهای پرتنش پایان سال مالی 1400 و تاریخ تسویه حساب های دولت و خزانه و بودجه های جاری و عمرانی کشور گفت: داشبورد بسیار واضح، دقیق و آنلاین دارای توسط دوستان طراحی شده است این گام بسیار مهمی در زمینه خزانه داری الکترونیکی است.


یکی از آرام ترین و منظم ترین سال ها را در زمینه پرداخت داشتیم

وزیر اقتصاد تصریح کرد: سال ها پیش در روزهای پایانی سال راهروها و اتاق های صندوق کل مملو از مراجعه کنندگانی بود که به دنبال دریافت اعتبارات سازمان برنامه بودند. بیایید به نوبت در صف ها باشیم. الحمدلله با اتفاقات خوبی که در حوزه خزانه داری الکترونیکی رخ داده، یکی از آرام ترین و منظم ترین سال ها را در حوزه پرداخت داشته ایم.

هندوزی تدوین نقشه راه رشد غیرتورمی و دیگر کارهای معاونت سیاسی اقتصادی وزارت اقتصاد به ویژه در زمینه صدور مجوزها و تسهیل کسب و کار را از جمله اقداماتی عنوان کرد که هم فعالان اقتصادی و هم کارآفرینان را متحد می کند. گامی در مسیر درست باشد اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال «تولید». “حمایت ها، موانع.”


شناسایی سه میلیون فرد و نهادی که فرار مالیاتی دارند

وی با بیان اینکه اتفاق بسیار خوبی در شناسایی فرار مالیاتی افتاده است، گفت: در حال حاضر از نزدیک به 9 میلیون مودیان حقیقی و حقوقی کشور، حدود یک سوم یا نزدیک به سه میلیون نفر پناهنده هستند. امسال شناخته شدند.

وزیر اقتصاد گفت: این اتفاق مهمی است که سعی کردیم به جای اینکه بار کسانی را که همیشه به صورت سنتی، شفاف و روان مالیات می پردازند و خدای ناکرده برای گرفتن آن بیشتر تلاش کنیم، به سراغ فراریان مالیاتی برویم. بقیه این افراد هم.» گشتی در قانون بزنید.

هندوزی در ادامه وجود دستگاه های خودپرداز خالی از سکنه و ساماندهی آنها را دغدغه و مشکل چندین ساله وزارت اقتصاد و بانک مرکزی دانست و گفت: خوشبختانه با ارتباط و همکاری خوب بانک مرکزی تا امروز سه میلیون دستگاه های پوز بدون مشخصات ماندند و سایر کاربران این دستگاه ها نیز تا پایان ساعت کاری امروز فرصت داشتند خود را معرفی کنند.

وزیر اقتصاد گفت: خدای نکرده 1401 را در شرایطی شروع کنیم که دیگر دستگاه ژست بی هویت، بدون مالک و بدون ارتباط با نظام مالیاتی نخواهیم داشت.


60 درصد انبارهای سازمان املاک خالی بود

وی با بیان اینکه در حوزه سازمان جمع آوری و فروش اموال اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: طبق اظهارات همکاران ما در هیات عالی نظارت این سازمان به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه. و منصوب وزیر اقتصاد در حال حاضر حدود 60 درصد از انبارهای سازمان جمع آوری و فروش املاک در کشور خالی است و مابقی با اجرای مصوبه ای که خدمت جنابعالی فرستادیم خدای ناکرده به حداقل می رسد. (معاون اول رئیس جمهور).

هندوزی در خصوص نظارت بر شبکه بانکی کشور به ویژه بانک های دولتی گفت: وزارت اقتصاد دستورالعمل 12 ماده ای را به هیئت مدیره بانک های دولتی ارسال کرده است که هر شش ماه یکبار نظارت می کنند تا از موارد قبلی جلوگیری شود. بی‌نظمی‌ها. همکاری مدیران بانک‌ها.»، آرام باشید و به سمت برنامه‌محور و تحول‌آفرین و مردم‌محور حرکت کنید.

در این نشست سید رحمت الله اکرمی، خزانه داری کل کشور، حضور معاون اول رئیس جمهور در خزانه داری کشور را بی سابقه و موجب خوشحالی کارکنان دانست و گزارشی از آخرین وضعیت درآمدها و پرداخت ها ارائه کرد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از گنج الکترونیک و هوشمند، افزود: با برق دار شدن این موضوعات شاهد جلوگیری از عدم تعادل مالی و برقراری انضباط مالی خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید