یکی از ویژگی های ایام قیام، لغزش مال است

ساعت: 23:13
تاریخ انتشار: 1400/10/07
کد خبر: 1795950

نماینده مردم تهران در مجلس، اتلاف مال را یکی از ویژگی های دوران اغتشاش می داند و می گوید: اگر مال به صحنه نیاید و برای بیان حقوق خود سکوت کند، جامعه به دلیل ابهام دچار آشوب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی هزریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه سه شنبه (6 آذرماه) مصادف با دهه بصیرت و تجدید میثاق با ولایت در سالروز حماسه 18 دی ماه طی سخنانی در مسجد شیشه ای خیابان شیخ هادی تهران جامعه یعنی جامعه دچار شرایطی می شود که قدرت تشخیص حق از باطل در برخی قسمت ها هدر می رود، گفت: در یک آشوب، بخش مهمی از جامعه توانایی خود را برای برجسته شدن از دست می دهد. ابهامات و شبهات . همانطور که شرایطی که به ویژه در روزهای اول پس از انتخابات 88 ایجاد شد.

وی افزود: اولین ویژگی جامعه ای که دچار طغیان می شود این است که مردم آن جامعه حق و باطل را با افراد مقایسه می کنند. یعنی به جای رجوع به اصول و معیارها، از مواضع افراد به عنوان شاخص شناخت حق و باطل استفاده می کنند. علاوه بر این، مخالفت خودی ها با حکومت دومین ویژگی جامعه سرکش است. وقتی مردم یک جامعه قانون را با افراد مقایسه می کنند و برخی از خودی ها علیه دولت قیام می کنند، تشخیص قانون برای عموم مردم دشوار خواهد بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس، سلب مالکیت را یکی دیگر از ویژگی های دوران آشوب می داند و گفت: اموال گروه مرجع اجتماعی در جامعه ای است که جامعه در شرایط بلاتکلیفی به آن رجوع می کند. شک. اگر خواص به صحنه نیایند و برای بیان حقایق سکوت کنند، جامعه به دلیل بقای فضای بلاتکلیفی دچار شورش می شود. در عین حال محو شدن مرز دوست و دشمن و دشواری شناخت حق و باطل نیز از دیگر نشانه های عصیان در جامعه است.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: وجود عقبه مردمی یکی دیگر از ویژگی های جامعه شورش خیز است و کنترل و مدیریت جامعه سرکش بسیار سخت خواهد بود. بله، این یک چالش از چند جهت است و منجر به یک شورش عمیق می شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه جابه جایی متن با میدان در عصیان صورت می گیرد، گفت: در شرایط طغیان همیشه افرادی که در تقابل با جریان حق هستند، علنا ​​مخالفت نمی کنند. زیرا می دانند مخالفت مستقیم با حق باعث طرد شدن آنها از سوی مردم و جامعه می شود. بنابراین جابه‌جایی مشکلات و اصلی‌سازی موضوعات فرعی و کاهش مشکلات بزرگ و بزرگ، نشان دادن مشکلات کوچک از جمله اقداماتی است که معاندان در شناسایی جامعه به‌شدت آن را به چالش می‌کشند.

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری قیام را از سال 88 رهبری کردند، گفت: این حرکت گفتمانی رهبری بسیاری از نقشه های دشمن را خنثی کرد. همچنین در حکومت رهبر معظم انقلاب، استفاده از ضد اغتشاش یعنی شفافیت و روشنگری نکته مهمی بود.

هزریان تاکید کرد: با توجه به اینکه قیام چالشی نرم است، بنابراین برخورد با آن از طریق ابزارهای سخت انضباطی و حتی نیمه سخت قضایی چندان موثر نخواهد بود و مقابله باید چالشی برای تمرد و نرم باشد و باید فضایی باشد. طراحی شده برای درست و غلط کردن وضعیت ادغام روشن است. به گونه ای که اعضای جامعه قدرت شناسایی گمشده را به دست آورند.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های رهبری، استفاده از تسامح و قاطعیت در مقابله با اغتشاشات و خطبه های نماز جمعه 30 خرداد بود که محوری ترین رویکرد مقام معظم رهبری در این دوره برای حفظ جریان غیر پیروز است. این امر قانونی و جمهوری خواهی آنها بود تا اینکه حادثه عاشورای 89 پایان حجت حداکثری نظام و رهبری قیام برای بازگرداندن آنها و جبران اشتباهات و اشتباهات گذشته است، مهم ترین آن. همین الان نزدیک شوید و سیستم در حال خاموش شدن است.

هزریان خاطرنشان می کند: یکی دیگر از ویژگی های رهبری در شکست راهبرد از پایین به بالا و از بالا به پایین، استراتژی معاندین پس از انتخابات برای بازگرداندن نظام به مواضع اصولی و عقلانی خود بود و رهبری انقلاب استقامت و عزم او در مقاطع مختلف روند شورش را کاملاً ناامید کرد.

وی تاکید کرد: حفظ صیانت از وحدت و انسجام جامعه از همان روزهای اول پس از انتخابات مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و فصل خطاب به قانون از سوی ایشان در مقابل کاندیدای شکست خورده در انتخابات 88 مورد تاکید قرار گرفت. . و حاکمیت قانون وارد عرصه رقابت شده بود. او پس از شکست در انتخابات، حاکمیت قانون و پایبندی به قانون را یکی از مهم ترین موانع حرکت رادیکال خود می دید. از این رو از همان ابتدا مسیری متفاوت از مسیری را که قانون پیش بینی کرده بود مطالعه کرد.

هزریان خاطرنشان کرد: اعلام شرایط نظامی به عنوان جنگ نرم از دیگر ویژگی های مهم رهبری فضای مشکوک شورش بود که منجر به ظهور دانشجویان و اساتیدی برای دفاع از آرمان های انقلاب و نظام شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با نگاهی به بیانات رهبری در موضوع جنگ نرم گفت: یا خواص لغزنده و خاموش در رهبری اجتماعی.

وی با اشاره به اجساد کسانی که بعد از 29 دی در قیام 88 شرکت کردند و به بدنه دستگاه های مختلف و سه نیرو نفوذ کردند، گفت: الزام خاص دستگاه امنیتی همان درخواست مردم در 8 دی 88 است. که باید منطقه پالایش کشور توسط شورشیان تعیین شود. اما گاهی با گذشت 12 سال همچنان شاهد تاثیر برخی از عوامل اصلی نابسامانی های کشور در بدنه دستگاه ها و گاه در مدیریت مجموعه ها هستیم.

یکی از اعضای هیأت رئیسه کمیسیون قانون اساسی 90 افزود: آنچه باید بدانیم این است که اقدامات معاندین علیه جمهوریت و اسلامیت نظام از حماسه مردمی روز نهم و در عرصه های مختلف سیاسی، امنیتی تمام نشده است. ، جنبه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در سال های اخیر.» 9 روز.

هزریان نقشه دشمنان انقلاب اسلامی و معاندان را تضعیف اصل و اساس ولایت فقیه می داند و می افزاید: اسلام را بگیرید که سردار شهید حاج حاج قاسم سلیمانی از آن به عنوان خیمه رسول الله یاد می کند. حرم تا لبه پرتگاه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید