یکی دیگر از فرماندهان اطلاعات استعفا داد

بر اساس این گزارش، اخیرا و پس از بروز مشکلاتی در زمینه جذب و استخدام عوامل جدید در نقاط مختلف جهان، بارنیا خواستار تغییرات گسترده در یگان تحت فرماندهی این فرمانده شد.

بر اساس این گزارش، فرماندهی که حرف «ب» به او ارائه شده بود، از اجرای تغییرات اعلام شده از سوی رئیس موساد خودداری کرد و حتی در یکی از جلسات این دو با هم درگیر شدند و به همین دلیل بارنی به فرمانده یگان و او مراجعه کرد. دستیاران در پایان جلسه.که باری بر دوش سازمان شده اید و باید تغییر کنید.

این گزارش می افزاید پس از این حادثه ابتدا جانشین ب استعفا داد و تعدادی از عوامل و اعضای یگان نیز همین کار را کردند. در همین حال فرمانده یگان قیصریه نیز استعفا داد.

منابع آگاه به رسانه های صهیونیستی گفتند که پس از آن بارنی راه را برای تغییرات اساسی در یگان هموار کرد و با چراغ سبز فرمانده جدید قیصریه شروع به نوسازی یگان و جایگزینی عناصر تکنولوژیکی با عناصر انسانی کرد.

پیش از این رسانه های صهیونیستی از استعفای مقامات جذب نیرو، فناوری و مبارزه با تروریسم موساد خبر داده بودند.

در این گزارش آمده است که تعدادی دیگر از مقامات موساد در اعتراض به تغییرات و بسته شدن برخی از بخش‌های سرویس اطلاعاتی، افتتاح بخش‌های جدید و تقویت بخش‌های دیگر قصد استعفا دارند.

دیوید بارنیا 56 ساله که به مدت 25 سال در سرویس اطلاعاتی اسرائیل خدمت کرده است، ژوئن گذشته به عنوان رهبر جدید موساد منصوب شد.

دیدگاهتان را بنویسید