یک برنامه 44 صفحه ای برای دوستانه داده بودم / بحث اختیاری بودن صبحانه بهانه بود. بازیکنان تصمیم گیرنده نیستند


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: 31.04.1401
کد خبر: 1884714

خارج از فیفادی با چند بازیکن لیگ ایران اردو برگزار خواهیم کرد

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: بحث اجباری نبودن صبحانه بهانه است; بازیکنان تصمیم نمی گیرند چه زمانی صبحانه بخورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در خصوص برنامه های آینده تیم ملی فوتبال کشورمان و نحوه هدایت این تیم به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی سال گذشته در خرممپزن بحرین صحبت کرد. دست دادن واقعاً سخت بود که در این شرایط متمرکز بمانیم. این شرایطی بود که قبلاً با آن مواجه نشده بودیم و باید برای پیروزی می جنگیدیم.

با توجه به اینکه میرشاد مجدی برخلاف اظهارات اخیر سرمربی تیم ملی مدعی شده بود که درخواستی برای برگزاری سخت ترین بازی ممکن در اردوهای تدارکاتی وجود ندارد و اینکه آیا دیدار با اروگوئه قطعا قطعی می شود یا خیر، گفت: گفت: چند ماه پیش دستورالعمل و برنامه 44 صفحه ای را به فدراسیون دادم. در آن از آنها خواستم بهترین بازی های ممکن را برای اردوی تدارکاتی ارائه دهند یا تیم هایی باشند که ویژگی های مشابه گروه های جام جهانی ما را داشته باشند. الان هم مطمئن هستم که بهترین تصمیم را فدراسیون خواهد گرفت و نمی خواهیم به شایعات و این مسائل دامن بزنیم.

سرمربی تیم ملی درباره قطعی شدن بازی با اروگوئه توضیح داد: به من گفتند که این دیدار تقریبا قطعی است و امیدوارم بازی مقابل این دیدار یا تیم خوبی مثل اروگوئه اتفاق بیفتد. همانطور که به من می گویند برگزاری این نشست تقریبا نهایی شده و کار در مرحله پایانی است. بهترین بازی ها و سخت ترین چالش ها را برای بازیکنانم می خواهم تا به بهترین شکل ممکن برای جام جهانی آماده شوند.

اسکوچیچ درباره اینکه آیا برای دومین بازی دوستانه تیم ملی به غیر از اروگوئه حریفی را به فدراسیون فوتبال و میرشاد مجدی پیشنهاد داد یا خیر، گفت: پیشنهاد تیمی نداده ام اما به عنوان سرمربی مسئولیت انتخاب تیم مورد نظر من است. بازی کردن می دانم مشکلات و محدودیت های زیادی برای انجام بازی های دوستانه وجود دارد، اما این انتخاب را به فدراسیون واگذار کرده ام.

وی در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه یکی از دلایل بی نظمی در اردوی اخیر تیم ملی صرف صبحانه اختیاری در قطر بوده است، پاسخ داد: اگر الان فقط بهانه صبحانه می کنیم یعنی چیزهای دیگری هم بوده است. آفرین و فقط به این موضوع پرداخته شده است اما در طول سالهایی که در ایران بودم با فرهنگ ایرانیان آشنا شدم. الان فقط صحبت از صبحانه است اما در آن زمان موفق شدیم به سریع ترین صعود جام جهانی دست پیدا کنیم. اکنون چگونه می توان چنین عذرخواهی کرد؟

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا به بازیکنانش چنین آزادی عمل می دهد، گفت: قطعا این بازیکنان نیستند که تصمیم می گیرند چه زمانی صبحانه بخورند. وظیفه آنها این است که در حد توان خود بازی و نماینده کشور باشند. مسائلی مانند سازماندهی تیم و مربیگری چیزی نیست که بازیکنان بخواهند در آن دخالت کنند. از آنها می خواهم در هر مسابقه بهترین و حداکثر تلاش خود را نشان دهند.

اسکوچیچ درباره برنامه هایش برای بازی مقابل انگلیس، ولز و آمریکا در جام جهانی گفت: همه تیم هایی که به جام جهانی آمده اند مطمئنا کیفیت بالایی دارند. اگر به تنهایی به لیگ انگلیس نگاه کنیم، می بینیم که در بین بهترین لیگ های جهان قرار دارد. اگر قیمت و ارزش بازیکنان او را محاسبه کنیم، می بینیم که آنها چندین برابر قیمت تیم ما هستند. ما باید با ایمان، سازماندهی و روحیه جنگندگی در این مسابقه کنار برویم تا بتوانیم به نحوی فاصله را با آنها پر کنیم.

وی ادامه داد: بازیکنان ولز از نظر بدنی و فوتبال نیز شباهت زیادی به تیم ملی انگلیس دارند. هر دو ترکیب بسیار خوبی دارند. شاید این ذهنیت نسبت به آمریکا وجود داشته باشد که این تیم سال گذشته است، اما اکنون تفاوت زیادی با گذشته ایجاد کرده و بازیکنان خوب زیادی دارد. تیم خیلی خوب است و باید در هر سه بازی قدرت خود را نشان دهیم و بجنگیم. ما می خواهیم با اتحادی که داریم و قدرتی که در زمین داریم بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی درباره تعداد بازیکنان در اردوی بعدی تیم ملی گفت: می دانم که در اردوهای گذشته بحث تعداد بازیکنان مطرح شده و سوالی بود که استثنایی مطرح شد. با توجه به تفاوتی که با سازمان لیگ و برنامه ریزی آن داشتیم، در اردوی قبلی بازیکنان زیادی حضور داشتند و مجبور شدم بیش از حد معمول بازیکنان را دعوت کنم، اما برای اردوی بعدی تعداد نفرات نمی تواند بیشتر از حد استاندارد باشد.

اسکوچیچ ادامه داد: در اردوی جدید ممکن است چند بازیکن بومی را برای پیش اردو دعوت کنیم. از این نظر ممکن است تعداد افراد در ابتدای اردوی بعدی کمی زیاد باشد. شرایط امسال با سال های قبل بسیار متفاوت است و ما فقط در دوران فیفادی می توانیم بازیکنان بین المللی خود را داشته باشیم، اما اکنون می خواهیم از فرصت استفاده کرده و بازیکنان بومی را برای پیش اردوی اصلی جذب کنیم تا مطالبات خود را با آنها مطرح کنیم. می خواهم این اردو را با افرادی تشکیل دهم که خارج از فیفا در لیگ ایران حضور دارند.

وی در مورد اینکه امکان برگزاری بازی دوستانه قبل از تاریخ فیفا وجود ندارد، گفت: دقیقا یکی از مشکلات ما همین است. مردم اغلب می گویند چرا بازی های دوستانه بیشتری برگزار نمی کنید، اما من بارها گفته ام که شرایط مثل قبل از بازی های غیرفیفا نیست و بازی های دوستانه برگزار می شود. اکنون فقط زمان ما به فیفادی ها محدود شده و تنها در این مدت می توان لژیونرها و بازیکنان بین المللی ما را به اردو اضافه کرد. خارج از این چنین چیزی امکان پذیر نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان درباره سفر خود به کشورهای مختلف برای مشاهده بازیکنان و اینکه آیا با این ارتقا فرصتی برای دعوت از بازیکنان جدید به اردو وجود دارد، توضیح داد: تا اردوی پیش رو زمان داریم و همچنین می خواهم به ترکیه برای بازی های سپاهان استقلال، گل گهر و تیم هایی که در آنجا بازی های دوستانه و اردو دارند را می بینم. فکر می کنم پرسپولیس هم آنجا اردو خواهد داشت. من همیشه با آغوش باز نزدیک می شوم و گزینه هایی را بررسی می کنم که کدام بازیکن شرایط بهتری برای دعوت به اردو دارد.

اسکوچیچ که با برنامه ورزشگاه صحبت می کرد، درباره اینکه اگر بازیکن جدیدی از ابتدای لیگ برتر تا شروع اردوی تیم ملی بدرخشد، به تیمش دعوت می کند، توضیح داد: مطمئن باشید کارمان را از صفر شروع نکرده ایم. و دو سال و نیم گذشت ما لیگ را دنبال می کنیم. می دانیم کدام بازیکن پتانسیل کمک به تیم ملی را دارد. امیدوارم تعامل ما با مربیان باشگاه بهتر شود و اگر هر بازیکن جدیدی عملکرد عالی داشته باشد، مطمئناً درهای تیم ملی را به روی او باز می گذاریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید