یک دانش آموز کارادزیانی با اختراع خود یک دوستدار محیط زیست شد


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916363

سوگند نعمتی دانشجوی رشته شیمی با اختراع پلاستیک آنتی باکتریال ضمن کمک به اقتصاد کشور توانست از محیط زیست محافظت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سوگند نعمتی دانشجوی رشته شیمی با اختراع پلاستیک آنتی باکتریال ضمن کمک به اقتصاد کشور توانست از محیط زیست محافظت کند.

وی به مناسبت روز دانشجو در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: همیشه نگران تخریب محیط زیست توسط پلاستیک بوده ام به همین دلیل ایده اولیه را با راهنمایی اساتید دانشگاه روی کاغذ نوشتم.

نعمتی ادامه داد: محصولی به نام پلاستیک آنتی باکتریال و زیست تخریب پذیر ساختیم که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.

این دانش آموز افزود: این پلاستیک در طبیعت باقی نمی ماند و پس از 150 روز خیلی سریع تجزیه می شود و هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

وی تصریح کرد: برخی غذاها خیلی زود فاسد می شوند و کیفیت آنها کاهش می یابد، داشتن بسته بندی هایی که از فعالیت میکروارگانیسم ها جلوگیری می کند می تواند ماندگاری غذاها را افزایش دهد.

نعمتی گفت: با توجه به اینکه پلاستیک معمولی نزدیک به هزار سال در طبیعت می ماند و در این مدت صدمات زیادی به طبیعت و موجودات زنده وارد می کند، محصول خود را به گونه ای ساختم که زیست تخریب پذیر باشد.

این دانش آموز ادامه داد: برای تجاری سازی محصول ابتدا مراحل تحقیقاتی را انجام دادم که شامل تست های متعددی بود و پس از یافتن نمونه مناسب، تست های آزمایشگاهی نهایی را روی آن انجام دادم. پس از طی این مراحل، با بررسی و تحلیل جنبه های فنی و مالی پروژه، میزان سرمایه مورد نیاز برای تجاری سازی را محاسبه کردم. در نهایت محصول به عنوان یک تولید نیمه صنعتی وارد مرحله تجاری شد.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکل بر سر راه تجاری سازی کمبود بودجه در مرحله تحقیق و آزمایش است.

این دانشجوی نخبه افزود: با توجه به اینکه این پلاستیک از قیمت مناسب تری نسبت به پلاستیک پتروشیمی برخوردار است، باعث ایجاد سود اقتصادی بیشتر در چرخه تولید کشور می شود و همچنین از ورود این نوع محصولات به کشور و خروج ارز جلوگیری می کند. .

f22ccb90 8589 4eab 9734 a04d4a9b3615 خبر خاکستری

نعمتی افزود: سایر دانشجویان با شناسایی نیازهای فناوری در صنعت و جامعه و با کمک اساتید مجرب می توانند ایده پردازی و استارت آپ ایجاد کنند.

این دانشجو در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان پس از کسب دانش و مهارت های تخصصی، انتظار دارند بازار کار متناسب با رشته خود داشته باشند و ایده های استارتاپی یکی از روش هایی است که می تواند دانشجویان را پس از فارغ التحصیلی به سمت کار سوق دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید