یک سوم زنان ایرانی مجرد یا دارای یک فرزند هستند


ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840826

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کاهش 0.6 درصدی زاد و ولد در برخی نقاط کشور، گفت: یک سوم زنان ایرانی یا مجرد هستند، یا بچه ندارند یا یک فرزند دارند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دکتر علیرضا زالی امروز در حاشیه اولین نشست کانون جوانان جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: و این به این معناست که در زمینه نرخ زاد و ولد در کشور در تراز منفی قرار داریم. .

وی افزود: بیشترین چالش ها و مشکلات را در سال 1400 شاهد بودیم. از سال 1395 تا 1395 کاهش تصاعدی در نرخ زاد و ولد و زاد و ولد در کشور داشتیم و در سال 1378 نسبت به سال های گذشته بیشترین رشد تصاعدی در کاهش زاد و ولد وجود داشت.

وی گفت: در حال حاضر نرخ زاد و ولد در کشور ما حتی نسبت به سایر کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، ترکیه و لبنان کمتر است. وی ادامه داد: نرخ زاد و ولد در ایران نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس کمتر و معادل 1.2 درصد است و در سال 1400 در برخی نقاط کشور این نرخ حتی به زیر یک و در برخی مناطق 0.6 رسیده است.

هال با بیان اینکه پنجره جمعیتی گروه سنی 15 تا 60 سال در حوزه اقتصادی گنجانده شده است، گفت: دو سوم جمعیت کشور باید در پنجره جمعیتی باشند تا جمعیت این جامعه مولد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گروه سنی جوان از این پنجره جمعیت خارج می شود و این فرصت به سرعت در حال سپری شدن است، اکنون در وسط پنجره جمعیتی قرار داریم و فرصت کمی برای افزایش جمعیت وجود دارد. .

زالی گفت: در حال حاضر یک سوم زنان ایرانی یا مجرد، بدون فرزند و یا یک فرزند هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید