یک سوم کازینوها فشار خون بالایی دارند

وی با بیان اینکه هر سه نفر در قزوین مبتلا به فشار خون هستند، افزود: آگاهی مردم نسبت به این بیماری همچنان پایین است. 62 درصد که حدود نیمی از مبتلایان به فشار خون در کشور است، تحت درمان قرار می گیرند و حدود 42 درصد تحت درمان موثر قرار می گیرند.

کارشناس بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین، عدم آگاهی افراد مبتلا به فشار خون را یکی از موانع مهم درمان موثر فشار خون عنوان کرد و می افزاید: افزایش آگاهی از فشار خون بالا ممکن است بر اساس برنامه های غربالگری عمومی باشد. ظرفیت بالا برای تشخیص فشار خون بالا در افراد در معرض خطر و ترویج اندازه گیری فشار خون معمول توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی در تمام کلینیک ها و مراکز مراقبت های بهداشتی جامع.

ناجی ادامه داد: هدف اصلی مراسم امسال ارتقای آگاهی عمومی در مورد فشار خون بالا با تاکید بر اندازه گیری صحیح فشار خون و تشویق شهروندان به پیشگیری و کنترل این قاتل خاموش است.


فشار خون بالا یک قاتل خاموش در نظر گرفته می شود

دکتر نسرین تنکابنی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: فشار خون بالا به دلیل بدون علامت بودن یک قاتل خاموش محسوب می شود.

وی با بیان اینکه فشار خون یا فشار خون بالا می تواند عوارض مختلفی را در بدن ایجاد کند، افزود: این بیماری می تواند خطرات بیشتری مانند حمله قلبی و سکته مغزی، بیماری کلیوی، بیماری چشم، کما یا حتی مرگ را به دنبال داشته باشد.

کارشناس بهداشت قزوین با اشاره به اینکه فشار خون بالا عامل اصلی بیماری در کشورهای پیشرفته است، گفت: فشارسنج.

تنکابنی با اشاره به لزوم ارتقای سطح آگاهی مردم در این زمینه گفت: یکی از این راهکارها انجام بسیج اطلاعاتی و آموزشی برای هدایت برنامه ریزی و اجرای فعالیت ها در طول سال است.

وی گفت: انجمن جهانی فشار خون (WHL) بسیج را در سال 2005 راه اندازی کرده و 17 می را به عنوان روز جهانی فشار خون نامگذاری کرده است.

کارشناس بهداشت و درمان استان قزوین در پایان گفت: این بسیج سالانه با هدف آگاهی بخشی و درک مفهوم فشار خون بالا با شعار “فشار خون خود را دقیق اندازه گیری کنید” و پیام “با اندازه گیری و کنترل دقیق فشار خون، زندگی با کیفیت و زندگی را تضمین کنید”. طولانی تر برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید