یک سویه بسیار قوی از ویروس کرونا را در استرالیا کشف کنید!

یک سویه بسیار قوی از ویروس کرونا را در استرالیا کشف کنید!

روز جدید دو سویه جدید کووید در استرالیا یافت شده است که به عقیده یک متخصص بسیار قوی تر از سویه غالب فعلی هستند.

این کشف تکان دهنده در زمانی رخ داد که یک مسافر آفریقای جنوبی به آمیکرون مبتلا شد.

زیرگروه های آمیکرون در حال حاضر در استرالیا در گردش هستند، اما سویه جدید مشابه این چهار زیرگونه نیست. حتی زیر سویه آمیکرون 2.12.1 نیز در فاضلاب ملبورن یافت شد.

آدریان استورمن، اپیدمیولوژیست در دانشگاه استرالیای جنوبی گفت: «سویه‌های تازه کشف‌شده شایع‌تر از پیشینیان خود هستند و ممکن است بروز موارد جدید را افزایش دهند».

بر اساس نتایج یک مطالعه زیرمجموعه BA چیست. 4 آمیکرون ما می دانیم که این زیرگروه کمی بهتر از سیستم ایمنی فرار می کند، به این معنی که افرادی که قبلاً به این سویه آلوده شده اند می توانند راحت تر مجدداً آلوده شوند و افرادی که واکسینه شده اند، بیشتر در معرض ابتلا هستند.

این زمانی است که ما در حال حذف همه اقدامات بهداشت عمومی خود هستیم و این یک خبر بد است.

او گفت: «خیلی چیزهای مثبت در شش ماه گذشته به استرالیایی ها مصونیت خوبی در برابر سویه های جدید داده است. بنابراین ما از افزایش قابل توجهی در بروز این دو نوع فرعی محافظت می‌شویم.»

بهداشت نیو ساوت ولز گفت که سویه تازه کشف شده یک نمونه تصادفی نیست و این مرکز به نظارت دقیق وضعیت کووید در حال تکامل ادامه خواهد داد.

استرالیا از زمانی که آمیکرون برای اولین بار در نوامبر 2021 شناسایی شد، روزانه ده ها هزار مورد را ثبت کرده است. از آن زمان، مشخص شده است که این بیماری بسیار عفونی تر اما شدت کمتری نسبت به گونه های قبلی کووید دارد.

دیدگاهتان را بنویسید