یک فرد مبتلا به omicron 16 نفر / کشوری که باعث کارکنان درمان شده است


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 1400/11/24
کد خبر: 1808132

سویه دلتا قبلاً چهار نفر را مبتلا کرده بود، اما فردی که دارای سویه omicron است می تواند 16 نفر را در اطراف خود آلوده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکOmicron سویه‌ای است که هر روز که می‌گذرد خطرناک‌تر می‌شود، شدت آن بالاست و باید مراقبت‌های جدی در دستور کار قرار گیرد.

یک متخصص بیماری های عفونی به تیتریک می گوید؛ سویه دلتا قبلاً چهار نفر را مبتلا کرده بود، اما فردی که دارای سویه omicron است می تواند 16 نفر را در اطراف خود آلوده کند.

نخعی ادامه می دهد؛ عادی سازی زنگ هشدار omicron را بالا می برد، بنابراین واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی مهم یک راه موثر برای افراد خواهد بود.

به گفته وی، نوبت سوم واکسن کرونا باید به موقع تزریق شود تا شهروندان در برابر سویه امیکرون در امان بمانند، زیرا این بیماری در افراد واکسینه شده خفیف است.

متأسفانه اکثر مردم نسبت به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل ها بی تفاوت هستند و گاهی دیده می شود که برخی از شهروندان حتی اولین دوز واکسن کراون را دریافت نکرده اند.

بدون شک این اپیدمی در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند رکورد جدیدی را برای این بیماری ثبت کند و ظرفیت بیمارستان‌ها و بیمارستان‌ها را به چالش بکشد.

تاج هنوز ریشه کن نشده است و با شرایطی که اکنون داریم، اگر از آن چشم پوشی کنیم، به روزهای پر استرس گذشته برمی گردیم و بسیاری از محدودیت های اجتماعی تکرار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید