یک مقام آمریکایی به سرزمین های اشغالی سفر می کند و درباره ایران و منطقه گفتگو می کند


ساعت: 04:45
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1854940

دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه روز شنبه برای دیدار با مقامات اسرائیلی درباره ایران و منطقه به سرزمین های اشغالی و کرانه باختری رود اردن سفر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وزارت امور خارجه روز جمعه اعلام کرد که باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه در روزهای 11 تا 14 ژوئن به سرزمین های اشغالی و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است که وی باید تعدادی از اولویت ها را با شرکای اسرائیلی و فلسطینی از جمله تعمیق همکاری دوجانبه آمریکا با اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین، روابط اسرائیل و فلسطین و حمایت آمریکا از راه حل دو کشوری مورد بحث و بررسی قرار دهد.

وزارت امور خارجه همچنان از ترس نفوذ منطقه‌ای ایران، بدون اشاره به اقدامات خرابکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی و مداخلات آن در منطقه، می‌گوید این مقام آمریکایی همچنین برای مهار «فعالیت‌های تهاجمی منطقه‌ای ایران» رایزنی خواهد کرد.

بر اساس این بیانیه، این مقام آمریکایی همچنین باید درباره “حمایت از ادغام اسرائیل در خاورمیانه” صحبت کند.

اگرچه دولت جو بایدن به حمایت کامل از رژیم صهیونیستی ادامه می دهد، اما به نظر می رسد تشکیلات خودگردان فلسطین را از سفارت خود در سرزمین های اشغالی جدا کرده است.

سایت آمریکایی- اسرائیلی اکسیوس در گزارشی می نویسد: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر ایجاد دفتر فلسطینی در سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی را لغو و آن دفتر را جدا کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید