یک نماینده سازمان ملل از ایران خواسته است جلالی را آزاد کند

درخواست یک مقام سازمان ملل از ایران درباره این تصمیم

رونو سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد خواستار تخفیف حکم اعدام احمدرضا جلالی، دو تابعیتی سوئدی-ایرانی شده است.

سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) روز سه شنبه از ایران خواست تا اعدام احمدرضا جلالی، یک شهروند دوتابعیتی سوئدی-ایرانی را به حالت تعلیق درآورد و حکم اعدام او را تخفیف دهد.

پیش از این ایسنا به نقل از یک منبع آگاه گزارش داده بود که حکم اعدام احمدرضا جلالی در دستور کار قرار گرفته و این حکم حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه اجرا می شود.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری هفته جاری در پاسخ به سوالی درباره اعدام احمدرضا جلالی گفت: وی از طریق یکی از کشورهای اروپایی علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند و باعث شده است. تلفات به دانشمندان ما

حاتب زاده گفت: سوال ایشان کاملا واضح است و اینکه چند گروگان در حال بیرون آوردن هستند نه قابل قبول است و نه قابل قبول.

وی افزود: حکم جلالی قطعی است و قوه قضائیه آن را اعلام کرده است. آنها خواستار اجرای حکم در زمان دیگری شده اند که در دستگاه قضایی در حال بررسی است.

علاوه بر این، ذبیح الله هودیان، سخنگوی قوه قضائیه، در نشست خبری 20 اردیبهشت گفت که حکم احمدرضا جلالی تا پایان اردیبهشت اجرا می شود. و با اقدام علیه امنیت کشور و افشای اطلاعات نقشه های سری و فوق سری و حتی اطلاعات دانشمندان هسته ای تحت تعقیب و دستگیری قرار گرفت و پس از دستگیری سوئد به وی تابعیت و امتیاز داد. این فرد به اتهامات مختلف به اعدام محکوم شده و حکم قطعی و در دستور کار مراجع قضایی قرار گرفته و حکم را اجرا خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید