یک نماینده مجلس مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در نیویورک را تایید کرد

یک نماینده مجلس مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در نیویورک را تایید کرد

مجتبی توانگر، نماینده مجلس، مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در نیویورک را تایید کرد. وی نوشت: آمریکا تلاش می کند در ازای آزادسازی دارایی های بلوکه شده از ایران امتیازات هسته ای بگیرد که این برخلاف قانون و برخلاف منافع ایران است. میدل ایست آی پیشتر از گفتگوهای مستقیم رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و امیر سعید ایرانی، سفیر ایران در سازمان ملل در نیویورک گزارش داده بود.

مجتبی توانگر، نماینده مجلس، مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در نیویورک را تایید کرد.

تاوانگر در توئیتی نوشت: با وجود مذاکرات در نیویورک، به دلیل دخالت آمریکا توافقی در دست نیست. آمریکا تلاش می کند در ازای آزادسازی دارایی های بلوکه شده از ایران امتیازات هسته ای بگیرد که خلاف قانون و منافع ایران است.

این نماینده مجلس در ادامه نوشت: دولت آمریکا نیز در تلاش است ایران را وارد مذاکرات مستقیم و رسمی کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در نیویورک را تایید کرد/ مبادله زندانیان و آزادسازی منابع مسدود شده از محورهای اصلی این گفت وگو است.

وی نوشت: دولت آمریکا حتی در مورد مبادله زندانیان جدی نیست و در مورد غنی سازی است.

توانگر همچنین افزود: هدف از ایجاد فضاهای رسانه ای در این مرحله، شرطی سازی فضای اقتصادی و شوک به بازار است.

میدل ایست آی پیشتر از گفتگوهای مستقیم رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و امیر سعید ایرانی، سفیر ایران در سازمان ملل در نیویورک گزارش داده بود.

میدل ایست آی به نقل از دو منبع ناشناس گزارش داد که ایران و ایالات متحده “به یک توافق موقت نزدیک شده اند که برخی از تحریم ها را در ازای کاهش فعالیت های غنی سازی اورانیوم ایران تعلیق می کند.”

این منبع خبری مدعی است که این گفتگوها مستقیماً در خاک آمریکا صورت گرفته که تحولی قابل توجه در روند دیپلماتیک دو کشور است. امیر سعید ایرانی، سفیر جدید ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک، رهبری تیم مذاکره کننده ایرانی را بر عهده دارد. او همچنین نقش کلیدی در مراحل اولیه مذاکرات آشتی ایران و عربستان سعودی در بغداد داشت. میدل ایست آی مدعی است: رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از طرف آمریکا در چندین دیدار مستقیماً با ایرانی صحبت کرده است.

در این گزارش آمده است که ایران متعهد شده است که غنی سازی اورانیوم با خلوص 60 درصد یا بالاتر را متوقف کند و به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه دهد در ازای اجازه صادرات تا یک میلیون بشکه نفت در روز و دسترسی به “درآمد مسدود شده و” خود. پول”.

دیدگاهتان را بنویسید