۷۵ هزار نفر در خراسان شمالی به فشار خون مبتلا هستند


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 1401/03/02
کد خبر: 1840815

محمدرضا اکبری گفت: حدود 20 درصد از جمعیت بالای 30 سال خراسان شمالی مبتلا به فشار خون هستند که جمعیتی حدود 75 هزار نفر بالای 30 سال در استان را شامل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا اکبری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک گفت: از این تعداد حدود 38 هزار نفر تحت پوشش خدمات سلامت هستند. ناآگاهی می تواند در افزایش این بیماری در روستاها موثر باشد در حالی که تشخیص آن بسیار ساده است و تنها با اندازه گیری فشار خون و تایید نهایی توسط پزشک قابل انجام است.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته حدود 100 هزار خدمت به 38 هزار نفر از مبتلایان به فشار خون در مراکز بهداشتی درمانی مجتمع استان ارائه شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی عمومی در خصوص فشار خون و پایش و آزمایش مستمر، افزود: این بیماری در صورت نیاز به مرکز پیگیری به پزشک ارجاع داده می شود.

وی گفت: بیماران مبتلا به فشار خون سه ماهه توسط پزشک مرکز معاینه و معاینه می شوند و در صورت نیاز به متخصص در مورد نقش سایر ارگان هایی که ارتباط مستقیم با افراد جامعه از نظر آموزش، آگاهی، تدابیر دارند ارجاع می دهند. تغییر سبک زندگی

اکبری عوامل موثر بر فشار خون را وراثت، کم تحرکی، چاقی، مصرف نمک، مصرف کم سبزیجات و میوه جات، دخانیات، الکل و استرس ذکر کرد و افزود: فشار خون یک بیماری مزمن است و اگر فرد را مبتلا کند. تا پایان در زمان حیاتش می‌ماند، اما با اصلاح شیوه زندگی می‌توان این بیماری را کنترل کرد و عوارض آن را کاهش داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید