1.7 میلیون مسافر وارد گیلان شدند

ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به استقبال گسترده گردشگران نوروزی برای سفر به استان گیلان و کاهش محدودیت ها در تاج و انتظار حضور مسافران در ایام عید سعید فطر، برنامه مدونی در نظر گرفته شده است. برای آماده سازی کامل سایت برای امکانات اقامتی و گردشگری در گیلان.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان افزود: با هماهنگی سایر اعضای ستاد اجرایی خدمات گردشگری استان به ریاست استاندار گیلان، خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد استقبال گردشگران به استان گیلان هستیم. و بر اساس آمارهای رسمی ستاد اجرایی خدمات گردشگری در بازه زمانی 8 تا 12 اردیبهشت بیش از 346 هزار دستگاه خودرو وارد استان گیلان شد که افزایش چشمگیر 90 درصدی را نشان می دهد.

جهانی ادامه داد: در مدت مذکور یک میلیون و 712 هزار و 634 نفر از مسیرهای مختلف زمینی و هوایی وارد استان گیلان شدند و تعداد مراکز اسکان دائم و موقت با نرخ اشتغال 83 درصد به یک میلیون و 426 هزار و 479 نفر رسید.شخص – شب ثبت نام شد.

وی در خصوص بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری و موزه های تخصصی استان گفت: اداره کل میراث، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در نظر دارد با برگزاری جشنواره های مختلف و ایجاد جاذبه های جدید گردشگری در شهرهای مختلف، گردشگران را جذب کند. آمار کند و ثبت شده 481 هزار بازدید از آثار تاریخی، موزه ها و جاذبه های گردشگری حکایت از استقبال مسافران و گردشگران ورودی به استان گیلان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید