10 درصد از جمعیت استان مارکاسی دوز سوم را تزریق می کنند / خطر آمیکرون کمتر از سایر گونه های تاج نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی کل استان ها اظهار داشت: باید واکسیناسیون افزایش یابد و این نگرانی ها در مورد شیوع آمیکرون افزایش یافته است. در حال حاضر از بین افراد بالای 12 سال در استان، یک میلیون و 113 هزار و 618 نفر (91 درصد) دوز اول، 983 هزار و 996 (81 درصد) هر دو دوز و 116 هزار و 645 نفر (حدود 10 درصد) نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده اند. این مقدار به خصوص در دوز دوم و سوم باید افزایش یابد. همچنین افزایش نرخ واکسیناسیون برای شهرستان های خنداب، کمیجان، محلات و ساوه ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر سطح واکسیناسیون کاهش یافته و از نوبت سوم به اندازه دوز اول و دوم استقبال نمی شود. بنابراین، باید با متقاعد کردن مردم مبنی بر ایجاد مراکز بیشتری برای این منظور، تقاضا برای دوز سوم را افزایش دهیم. این روزها برخی از مراکزی که قبلا فعال بودند تعطیل هستند اما برای تزریق نوبت سوم باید فعال شوند. البته راهکار دیگر استفاده از ظرفیت درمانگاه ها، مراکز درمانی یکپارچه و درمانگاه های سپاه، نیروی انتظامی و شرکت نفت به جای فعال سازی مراکز بزرگ و محدود برای افزایش دسترسی مردم به نوبت سوم واکسن است.

جمالیان افزود: همچنین لازم است تمامی پادگان ها، صنایع، ادارات و شرکت های بزرگ محلی را برای تزریق نوبت سوم واکسن در نظر بگیرند تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این امر در اسرع وقت انجام شود. . “

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مدارس و دانشگاه ها برای جلوگیری از شیوع آمیکرون باید از امروز تا زمان برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری به فعالیت خود ادامه دهند. بانک ها نیز باید تا حد امکان بر برق رسانی تمرکز کنند.

وی با انتقاد از اینکه برخی تصور می کنند آمیکرون خطرناک نیست، گفت: این تصور درستی نیست زیرا این کشور مانند سایر کشورها نوعی تاج است و درصد عفونت بالاتری دارد و از طرفی در هنگام عفونت بستری می شود. و مرگ در کشورهای اروپایی. «و صلح در حال افزایش است، معلوم می شود که این فشار نیز خطرناک است.

جمالیان گفت: این خطر زمانی افزایش می یابد که بدانیم حدود 20 میلیون نفر در کشور اعم از افراد زیر 12 سال و تعدادی که واکسینه شده اند واکسینه نشده اند و احتمال ابتلا به آن بسیار بیشتر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید