10 دلیل کارشناسی و جدی برای عدم الحاق 424 هکتار زمین کاریزبوم به یزد / شهرداری یزد مخالف ساخت و ساز مسکن نیست


ساعت: 11:51
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812377

محی الدینی گفت: وقتی مجموعه 424 هکتاری به شهر یزد الحاق می شود، چه زمین کنار آن به صورت غیرقانونی و چه غیرقانونی به فروش می رسد و با دست خودمان یک حومه مدرن ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص زیرکشت 424 هکتار از اراضی کاریزبوم برای پروژه ملی مسکن گفت: موضوع کاریزبوم دو جنبه دارد، این بود.

محی الدینی افزود: خود منطقه گردشگری کاریزبوم اخیرا به عنوان یک شهر مستقل تصویب شد و شهر مستقل قوانین خاص خود را دارد و از نظر دریافت خدمات شهری ربطی به یزد ندارد و خود شهر باید خدمات رسانی کند.

وی ادامه داد: کاریزبوم از ابتدا کاربری مسکن دائمی نداشته و نباید چنین شهری در آن ایجاد می شد و شهرداری یزد نباید روند ساخت و ساز در این مجتمع ها را کنترل کند یا مجوز صادر کند، بلکه فقط نظام مهندسی است. بر اساس قرارداد «ساختمان استان یزد بر ساخت آن نظارت خواهد داشت.

شهردار گفت: البته بخشی از مجموعه کاریزما برای مصارف تجاری و توریستی با قراردادهای جداگانه با سرمایه گذاران استفاده می شود و شهرداری یزد نه هزینه آن را پرداخت می کند و نه خدماتی ارائه می کند.

وی گفت: اما در خصوص طرح 424 هکتاری تاکنون بر اساس نظارت جدی و کارشناسی مخالفت خود را اعلام کرده ایم. البته نظر و دغدغه مسئولین منطقه نیز برای ما قابل احترام است زیرا زمین مناسب کافی نیست. برای اجرای طرح ملی مسکن در شهر.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر یزد با 11 هزار هکتار جمعیت 2 میلیون و 200 هزار نفر ظرفیت دارد، گفت: در این منطقه 11 هزار هکتاری جمعیت نهایی یزد 550 هزار تا 600 هزار نفر است. به عبارت دیگر شهرداری یزد باید 600 هزار شهریه شهری 2 میلیونی را متقبل شود و الحاق 424 هکتار زمین کاریزماتیک یزد را با مشکل جدی مواجه می کند.

شهردار یزد با بیان اینکه گسترش شهر منجر به افزایش عوارض می شود، گفت: این تا زمانی است که دیگر امکان افزایش بیشتر عوارض شهری وجود ندارد و گرانی شهر برای مردم غیرقابل تحمل است.

محی الدینی با اشاره به جدایی مجموعه کاریزبوم از یزد گفت: راه دسترسی به این منطقه یکی از بزرگترین چالش های این مجموعه است چرا که مسیر بین شهری نمی تواند به عنوان راه دسترسی شهری استفاده شود و تعداد زیادی وجود دارد. خطراتی برای مردم ایجاد می کند. این امر باعث می شود ضمن پیوستن به مجموعه 424 هکتاری شهر یزد، زمین مجاور به صورت غیرقانونی و غیرقانونی فروخته شود و با دست خودمان یک حومه مدرن ساخته شود.

شهردار یزد با بیان اینکه شورای عالی شهرسازی نیز با الحاق 424 هکتار مخالفت کرد، گفت: یک سری زمین مسکونی در شهر وجود دارد که به دلیل مسکن مهر در اختیار دولت قرار داده ایم.
این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: شهرداری به دنبال جلوگیری از آسیب جدی به ساختار شهری یزد است در غیر این صورت مخالف ساخت و ساز مسکن نیستیم و امیدواریم با رویکرد دولت شاهد رشد و توسعه در حوزه مسکن باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید