10 علامت اومیکرون در کودکان

10 علامت اومیکرون در کودکان

روز جدید رئیس بیمارستان کودکان مفید گفت: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب، بی حالی و لرز، گاهی علائم گوارشی مانند اسهال، استفراغ از جمله علائم امیکرون در کودکان است.

شمس اله نوری پور متخصص اطفال و رئیس بیمارستان کودکان مفید در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که وضعیت کودکان امیکرون مراجعه کننده به این مرکز درمانی در این گروه سنی چگونه است. ، می بینیم که در دو هفته اخیر به خصوص در چند روز اخیر مراجعات به بیمارستان ها دو تا سه برابر شده و نسبت به دی ماه تعداد بستری ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بخش کووید بیمارستان مفید دارای 29 تخت است، افزود: برخی از بیماران، بیماران قلبی خاص و برخی مشکوک به عروق کرونر هستند. به گونه ای که تقریباً نصف تاج و نیمی مشکوک است.

رئیس بیمارستان اطفال مفید گفت: با توجه به اینکه وجه غالب جامعه اومیکرون است، فرض بر این است که این کودکان بستری نیز دارای امیکرون باشند.

نوری پور درباره مهم ترین علائم اومیکرون در کودکان گفت: برخی از عفونت ها در کودکان می تواند بدون علامت و برخی دیگر بدون علامت باشند.

این فوق تخصص اطفال خاطرنشان کرد: آبریزش بینی، گلودرد، سردرد، گرفتگی صدا، سرفه، تب، بی حالی، لرز، گاهی علائم گوارشی مانند اسهال و استفراغ از جمله علائم در کودکان است.

رئیس بیمارستان مفید گفت: گاهی ممکن است آسیب ریه و در موارد شدید تنگی نفس و کبودی لب ها ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید