10 میلیون اوکراینی از آغاز جنگ آواره شده اند/ تمجید زلنسکی از مذاکرات با روسیه

10 میلیون اوکراینی از آغاز جنگ آواره شده اند/ تمجید زلنسکی از مذاکرات با روسیه

روز جدید معاون وزیر دفاع روسیه دیروز گفت: در جریان مذاکرات در استانبول، ما توافق کردیم که درگیری ها در مناطق کیف و چرنیهف را کاهش دهیم. بر اساس آخرین آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، تعداد کل افرادی که از آغاز جنگ به کشورهای همسایه اوکراین پناه برده اند به 3.86 میلیون نفر رسیده است.

استقبال زلینسکی از گفتگو با روسیه/ پنتاگون: روسیه از اطراف کیف عقب نشینی نکرده است/ روسیه: کاهش عملیات نظامی در اوکراین به معنای آتش بس نیست

صبح روز پنجشنبه 26 مارس 1400، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پس از هفته ها گمانه زنی سرانجام دستور کودتای نظامی تمام عیار علیه اوکراین را صادر کرد.

معاون وزیر دفاع روسیه دیروز گفت: در جریان مذاکرات در استانبول، ما توافق کردیم که درگیری ها در مناطق کیف و چرنیهف را کاهش دهیم.

هیئت های روسیه و اوکراین همچنین موافقت کردند که نیروهای نظامی را که قوانین جنگ را نقض می کنند، مجازات کنند.

بر اساس آخرین اطلاعات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، روزانه ده ها هزار نفر از اوکراین فرار می کنند و تعداد کل پناهجویان به کشورهای همسایه از زمان آغاز جنگ به 3.86 میلیون نفر رسیده است.

آخرین اخبار و رویدادهای مربوط به حمله روسیه به اوکراین را بخوانید.

10 میلیون اوکراینی آواره شده اند
1401/01/10 – 09:47

یک نماینده سازمان ملل در امور بشردوستانه به شورای امنیت گفت که بیش از 10 میلیون نفر از جمله نیمی از کودکان اوکراینی از زمان آغاز جنگ در اوکراین آواره شده اند.

به گزارش سی ان ان، جویس ماسیا، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، افزود: از این تعداد، 6.5 میلیون نفر در اوکراین آواره شده اند و 3.9 میلیون نفر دیگر به کشورهای دیگر پناهنده شده اند.

او گفت: «سازمان های بشردوستانه نگران خطرات قاچاق و همچنین خشونت جنسی، استثمار و سوء استفاده در اوکراین و منطقه هستند. شکارچیان اوکراینی های پناهجو را با وعده های جابجایی و اسکان مجدد فریب می دهند.
فروش محصولات Johnson & Andjanson در روسیه را متوقف کنید
1401/01/10 – 09:33

Johnson & Andjanson، یک شرکت چندملیتی آمریکایی که در زمینه داروسازی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و خدمات بسته بندی مصرف کننده تخصص دارد، فروش محصولات مراقبت شخصی را در روسیه متوقف کرده است.

جانسون-آنجانسون اعلام کرده است که فروش محصولات مراقبت شخصی در روسیه را متوقف می‌کند و به شرکت‌هایی می‌پیوندد که تجارت خود را در اوکراین در پاسخ به این حمله محدود کرده‌اند.

جانسون-آنجانسون گفت که به عرضه دارو و تجهیزات پزشکی به منطقه ادامه خواهد داد زیرا این داروها از تحریم های غرب مستثنی هستند.
دومین حمله اوکراین به روسیه از زمان آغاز جنگ؟
1401/01/10 – 09:08

اظهارات مقامات محلی روسیه و تصاویر در فضای مجازی نشان می دهد که نیروهای اوکراینی یک انبار مهمات روسیه در بلگورود در غرب این کشور را هدف قرار دادند.

به گزارش دیلی میل، ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه بلگورود گفت سه شنبه شب (به وقت محلی) چندین انفجار در نزدیکی روستای بلگورود رخ داد. با این حال، در این انفجارها به کسی آسیب نرسید.

وی جزئیاتی از علل این انفجارها ارائه نکرد، اما گفت که اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

این در حالی است که عکس های منتشر شده در فضای مجازی، انفجاری مهیب را در روستایی که در چند کیلومتری مرز اوکراین قرار دارد، نشان می دهد.

یوری بوتسف، روزنامه نگار اوکراینی مدعی است که تیپ 19 موشکی اوکراین با موشک بالستیک ATR-21 توچکا به انبار مهمات روسیه حمله کرده است.

تاکنون هیچ یک از مقامات اوکراینی یا روسیه این حمله را تایید نکرده اند.

تصاویر منتشر شده نمایانگر یک انفجار بزرگ و سپس چندین انفجار متوالی است.

در صورت تایید مقامات روسیه یا اوکراین، این دومین حمله نیروهای اوکراینی به خاک روسیه از زمان آغاز جنگ در ماه فوریه خواهد بود.
پنتاگون: نیروهای روسیه از اطراف کیف عقب نشینی نکرده اند
1401/01/10 – 09:04

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، با این استدلال که نیروهای روسیه از اطراف کیف عقب نشینی نکرده اند، گفت: استقرار نیروهای روسیه در اطراف کیف، پایتخت اوکراین، تغییر موضع است و نه عقب نشینی.

به گزارش سی ان ان، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت در حالی که تعداد کمی از نیروهای روسیه در روز گذشته کیف را ترک کرده بودند، روسیه همچنان می تواند یک حمله بزرگ در اوکراین از جمله علیه پایتخت انجام دهد.

کربی گفت: «ما معتقدیم که این یک تغییر موضع است، نه یک عقب‌نشینی واقعی، و همه ما باید منتظر یک حمله بزرگ به دیگر بخش‌های اوکراین باشیم». این بدان معنا نیست که تهدید علیه کیف پایان یافته است.

سخنگوی پنتاگون گفت که تعداد نیروهای روسی که از پایتخت اوکراین دور می شوند بسیار کمتر از تعداد نیروهای مستقر در اطراف کیف است و روسیه حتی امروز نیز به حملات هوایی علیه شهر ادامه می دهد.
روسیه: کاهش عملیات نظامی در اوکراین به معنای آتش بس نیست
1401/01/10 – 09:04

مذاکره کننده ارشد روسیه در گفتگو با اوکراین گفت تضمین مسکو برای کاهش عملیات نظامی در اطراف کیف پایتخت اوکراین و شهر چرنیهف به معنای آتش بس نیست.

به گزارش الجزیره، ولادیمیر مدینسکی سه شنبه شب به خبرگزاری تاس روسیه گفت: این یک آتش بس نیست، بلکه تمایل ما برای کاهش تدریجی تنش ها، حداقل در این جبهه ها است.

روسیه اعلام کرده است که قصد دارد حضور نظامی خود در شمال اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، پس از مذاکرات میان هیئت های اوکراین و اوکراین در استانبول در روز سه شنبه، اما پنتاگون این اتهامات را رد کرد و گفت که هیچ نشانه ای از عقب نشینی نمی بیند.

اعضای هیئت اوکراینی گفتند که در آخرین دور مذاکرات به کی‌یف پیشنهاد داده‌اند که موضع بی‌طرفی در قبال دریافت تضمین‌های امنیتی از مسکو اتخاذ کند که به معنای امتناع از پیوستن به ائتلاف‌های نظامی یا ارائه پایگاه‌های نظامی به کشورهای دیگر است.
زلنسکی از مذاکرات با روسیه تمجید کرد
1401/01/10 – 09:03

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین سه شنبه شب گفت که پیام های مثبتی در مذاکرات صلح با روسیه دارد.

با این حال، به گزارش فرانس 24، رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که تحریم ها علیه روسیه نباید تا پایان جنگ لغو شود.

زلنسکی در پیامی ویدئویی گفت: ما پیام‌های مثبتی از مذاکرات دریافت می‌کنیم، اما این پیام‌ها از انفجارها و گلوله باران روسیه کاسته نشده است.

وی همچنین درباره تصمیم مسکو برای کاهش عملیات نظامی در اوکراین ابراز تردید کرد: ما اقدامات دفاعی خود را کاهش نخواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید